روش های افزایش ترافیک سایت

روش های افزایش ترافیک سایت

ﻃﺮاﺣﯽ وب ﺳﺎﯾﺖ ﺣﺮﻓﻪ ای و روش های افزایش ترافیک سایت

در این مقاله قصد داریم نحوه ی ساخت وب سایت حرفه ای ، به همراه روش های افزایش ترافیک سایت را به شما آموزش دهیم، اگر از یک بازاریاب یا یک کارآفرین بپرسید که چه چیزی را در دنیا بیشتر از همه دوست دارند، احتمالا آنها خواهند گفت ” مشتریان بیشتر”. همیشه باید این موضوع مهم را در نظر داشت که یکی از فاکتورهای مهم سئو برای گوگل بعد از طراحی وبسایت ، افزایش رتبه سایت در گوگل است. اغلب چه چیزی پس از ورود مشتریان به یک کسب و کار اضافه می شود؟ پاسخ: افزایش بازدید واقعی ، به وبسایت شماست. راه های بسیاری وجود دارد که شما میتوانید، بعد از طراحی سایت، افزایش بازدید رایگان وبسایتتان را افزایش دهید. در مقاله امروز قصد داریم نگاهی به ۲۵ روش از روش های افزایش ترافیک سایت بیندازیم که مسلما سبب افزایش بازدید رایگان برای سایت شما می شود.شما با دانستن روش های افزایش ترافیک سایت میتوانید درآمد خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید پس با ما همراه باشید.

۱- بالا بردن بازدید سایت در گوگل از طریق تبلیغ٬ که یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک سایت محسوب می شود

در حوزه ی طراحی سایت ، موضوع تبلیغات روش بسیار ساده و روشنی است. بنابراین قبل از ساخت وب سایت ، ما قصد داریم ابتدا این روش را بررسی کنیم. بالا بردن بازدید سایت در گوگل، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات و تبلیغات نمایشی، همگی از روش های افزایش ترافیک سایت هستند که به شکل گیری برند شما و قرار گرفتن وبسایت شما در دید مردم، کمک می کنند. استراتژی های شما برای خرید ترافیک در گوگل، باید متناسب با اهداف شما باشد. آیا فقط قصد دارید افزایش ترافیک سایت شما بهبود یابد؟ یا به دنبال افزایش تعامل با مخاطبانتان نیز هستید؟ هر کانال تبلیغاتی دارای نقاط مثبت و منفی است. بنابراین قبل از اینکه به سراغ کارت بانکی خود بروید، باید به دقت در مورد هدفتان برای تبلیغات فکر کنید.

اگر قصد دارید برای وبسایتتان بازدید واقعی ایجاد کنید تا سبب فروش بیشتر در سایت شما بشود، نیازمند داشتن یک استراتژی مناسب هستید به عنوان مثال: با کدام کلمات کلیدی میخواهید بازدیدکنندگان را جذب سایتتان کنید و باتوجه به همان کلمات کلیدی در گوگل برای دریافت ترافیک پول پرداخت کنید. ممکن است رقابت برای بالاآمدن در موتورهای جستجو برای کلید واژه های سئو بسیار شدید باشد (و گران) اما اثرات آن بسیار ارزشمند است.

۲- افزایش بازدید سایت به صورت رایگان در شبکه های اجتماعی

اینکه صرفا فقط محتوای عالی تولید کنید کافی نیست. شما باید بسیار فعال باشید. یکی از بهترین روش های افزایش ترافیک سایت شما، استفاده از رسانه های اجتماعی برای ترویج محتوای سایتتان است. توئیتر برای لینک مطالب کوتاه، سریع (وسوسه انگیز) بسیار ایده آل است. در حالی که پروموشن گوگل پلاس، می تواند به سایت شما کمک کند تا در نتیجه ی جستجوهای شخصی نشان داده شوید و برای تعاملات در حالت B2B  بسیار مناسب به نظر می رسد. اگر شما یک شرکت تولید کننده ی محصولات B2C هستید، ممکن است نتایج بسیار خوبی از کار با سایت های عکس محور مانند  Pinterest و Instagram  کسب کنید.

۳-ترکیبی از داده ها

برخلاف آنچه بسیاری از افراد اعتقاد دارند، هیچ فرمولی برای موفقیت در تولید محتوا وجود ندارد. به همین دلیل، تفاوت در حجم و فرمت محتوا است که می تواند آن را به جذاب ترین شکل ممکن برای خوانندگان مختلف ارائه کند. مطالب متفرقه و کوتاه، پست های بخش وبلاگ که بیشتر درمورد موضوعات خبری هستند همراه با مطالب طولانی به صورت ویدئو، اینفوگرافی ها و انیمیشن هایی که داده های مختلفی را منتشر می کنند، بیشترین تاثیر را بر جذب مخاطب خواهند داشت. به عبارتی شما با داشتن یک مقاله یا محتوای مناسب و جذاب و به روز میتوانید بیشترین ترافیک رو در عصر حاضر بدست بیارید پس فراموش نکنید این مقاله که به شما روش های افزایش ترافیک را آموزش میدهد میتواند سبب بالاآمدن سایت شما در میان رقبای خودتان شود.

۴- نوشتن عناوین قدرتمند،  ازبهترین روش های افزایش ترافیک سایت محسوب می شود

عنوان ها یکی از مهم ترین قسمت های محتوای شما هستند.اگر استاد نوشتن و تولید محتوا هم باشید٬ بدون داشتن یک عنوان مناسب و جذاب، نوشته شما حتی اگر در محبوب ترین وبلاگ ها هم باشد خوانده نخواهد شد. برای مثال نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب بیش از بیست عنوان مختلف می نویسند و در نهایت از میان آنها عنوانی که به نظر افزایش بازدید سایت را بالا میبرد انتخاب میکنند. بنابراین:

قبل از انتشار هر مطلب به دقت در مورد عنوان مطلبتون فکر کنید که آیا مخاطبان را جذب خودش میکند؟

۵- آیا فکر می کنید بالا بردن بازدید سایت در گوگل ، قدیمی و بی اثر شده؟

سازگار کردن محتوا برای موتورهای جستجو هنوز هم یک اقدام ارزشمند و ارزنده است. آیا برای اکثر تصاویر وبسایتتان متن جایگزین، ایجاد می‌کنید؟ آیا لینک داخلی برای مطالب جدیدتان ایجاد می‌کنید؟ در مورد meta description چطور؟ بهینه سازی SEO صفحات هیچگاه قدیمی نمی‌شود بلکه به افزایش ترافیک سایت ، نیز کمک می کند. و شاید بهتر بگم از محبوب ترین روش های افزایش ترافیک سایت سازگار کردن محتوا برای موتورهای جستجو می باشد.

۶- کلمات کلیدی طولانی تر را هدف قرار دهید

آیا همه کلمات کلیدی که مرتبط با تجارتتان است٬ پوشش داده اید؟ اگر چنین اقدامی را انجام داده اید، اکنون زمان استفاده از کلمات کلیدی طولانی تر نیز فرارسیده. کلمات کلیدی طولانی، مورد توجه بیشتر جستجوگران وب است. اگر این دسته از کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از اهداف SEO سایتتان قرار ندهید، به این معنا است که مخاطبانی که در جستجوی این کلمات کلیدی هستند را از دست داده اید.

۷- به عنوان مهمان، وبلاگ نویسی کنید

برای ﺳﺎﺧﺖ وب ﺳﺎﯾﺖ ﺣﺮﻓﻪ ای ، قبل از اینکه فکر کنید گذاشتن متن در وبلاگ ها بسیار قدیمی و فراموش شده است، باید این نکته را در نظر بگیرید که این سبک وبلاگ نویسی، فراموش شده و قدیمی نیست. ارسال یک پست از یک مهمان در یک سایت معتبر، می‌تواند زمینه ی افزایش ترافیک سایت را، برای بالا بردن بازدید سایت در گوگل فراهم سازد. این کار به بالابردن ارزش برند شما بدون داشتن هیچ هزینه ای کمک می‌کند.

 این هشدار را می‌دهیم که در طی هجده ماه گذشته استاندارهای وبلاگ نویسی به صورت مهمان، به طور کلی تغییر کرده است و نوشته های یکسان و پرتکرار شما ممکن است اسپم درنظر گرفته شود که مجازات سختی برای آنها در نظر گرفته شده است. پس با احتیاط از این روش استفاده کنید.

۸- دیگران را تشویق کنید تا به صورت مهمان در وبلاگ شما مطلب بنویسند

وبلاگ نویسی به صورت مهمان شبیه به جاده ای دو طرفه است. علاوه بر ایجاد مطالبی برای وبلاگ های دیگر، از دیگران دعوت کنید تا بر روی وبسایت شما مطلب بنویسند. احتمالا آنها مطالب خودشان را در سایت شما به اشتراک خواهند گذاشت یا مطالب خود را به سایت شما لینک می کنند که سبب می شود خوانندگان جدید به سایت شما بیایند. فقط اطمینان حاصل کنید که پست هایی که بر روی سایتتان قرار می‌دهید متون اصلی و با کیفیت، بدون لینک های اسپم باشد. زیرا گوگل رتبه ی وبلاگ های با کیفیت پایین را کاهش می‌دهد.

موتور های جستجو به وبلاگ ها علاقه دارند که دارندگان وب لاگها را با دیگر وبلاگ داران بطور مکرر به هم متصل کنند که جز روش های افزایش ترافیک سایت محسوب می شود .

۹- از Referral Traffic برای ارتقا سایتتان استفاده کنید

به جای تلاش برای متقاعد کردن سایت های دیگر که به شما بک لینک بدهند (که یک فرآیند خسته کننده و زمانبر است)، محتوایی تولید کنید که خوانندگان را ترغیب کند به سایت شما مراجعه کنند و مطالب مرتبط بیشتری در آن زمینه مطالعه کنند.

هنگامی که یکی از نویسندگان ما به نام Larry با بیان یک ضرب المثل به این موضوع اشاره کرد که سایت eBay  از به روز رسانی الگوریتم پاندای گوگل ضربه خورده،‌ ما یک لینک مطمئن از سایت Ars Tecnica در قسمت “سردبیران منتخب” بدست آوردیم که از طریق این بخش به  New York Times و National Geographic هم لینک می‌شدیم. در این مثال ما به صورت کاملا نامحسوس، ترافیک قابل توجهی را به سایت خودمان ارجاع دادیم. قبل از این کار بهتر است بیاموزید که چه نوع لینک هایی کارآمدتر است و به میزان قابل توجهی ترافیک را به سایت شما ارجاع می‌دهد و چطور از آنها در پست های خود استفاده کنید.

۱۰- مطالب خود را در Linkedin به اشتراک بگذارید

Linkedin به ابزاری برای یافتن کسب و کارهای گوناگون تبدیل شده است. در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای در جهان است که به عنوان یک پلتفرم انتشار مطالب عمل می کند. این به این معنی است که شما باید مطالبی را به صورت منظم در Linkedin  خود پست کنید. انجام چنین کاری سبب افزایش ترافیک سایت شما می‌شود و همچنین زمانی که تعداد متوسط یا کمی بیش تر، مخاطب داشته باشید، چهره ی شما در بیزینس و حرفه خودتان شناخته تر خواهد شد.

۱۱- اجرای Schema Micridata

اجرای Schema یا (فرمت های دیگری از Microdata) لزوما به طور مستقیم باعث افزایش ترافیک سایت شما نمی‌شود اما پیدا کردن و ایندکس کردن صفحه ی شما را توسط ربات های موتورهای جستجو ساده تر می کند. از دیگر فواید استفاده از Schema برای  SEO این است که بخش های گوناگون سایت شما را به نمایش در میآورد که به جذب کلیک بیشتر بر روی سایت شما کمک می کند.

۱۲- لینک داخلی

قدرت لینک های شما را تنها تعداد بک لینک هایی که به شما داده می‌شود تعیین نمی کند. این موضوع همچنین می تواند تحت تاثیر ساختار لینک های داخلیتان نیز قرار بگیرد. هنگامی که محتوایی تولید و منتشر می کنید، مطمئن شوید که از تمام فرصت هایی که برای لینک داخلی دارید استفاده کرده اید. این نه تنها به فاکتورهای مهم سئو برای گوگل کمک می کند، بلکه منجر به تجربه ی مفیدتری برای کاربران خواهد شد که خود باعث افزایش ترافیک سایت شماست.

۱۳- با افراد موفق در کسب کارتان مصاحبه کنید

آیا فکر می‌کنید مصاحبه تنها، برای بازیکنان بزرگ لیگهای فوتبال است؟ شگفت زده خواهید شد اگر بدانید چه تعداد از مردم تمایل دارند با شما صحبت کنند اگر از آنها درخواست کنید. ایمیلی به صاحبان کسب و کارهای موفق که مرتبط با بیزینس شما هستند بفرستید و از آنها تقاضا کنید تا با آنها مصاحبه ای داشته باشید و متن مصاحبه را در وبلاگتان منتشر کنید. نه تنها نام آنها سبب می شود تا اعتبار سایتتان بالا رود و افزایش ترافیک سایت بیشتری بدست آورید، بلکه خود مصاحبه شونده نیز در اکثر موارد تمایل به انتشار محتوای تولید شده دارد که به توسعه ی وبسایت شما کمک می کند.

۱۴- از بازاریابی ایمیلی یا به اصطلاح Email Marketing غافل نشوید

بسیاری از کسب و کارها از طریق تولید محتوا اقدام به جذب مشتریان کرده اند و روش های سنتی تر را فراموش کرده اند. بازاریابی ایمیلی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد و حتی یک بازاریابی ایمیلی موفق، می تواند منجر به افزایش چشمگیری در ترافیک سایت شما بشود. فقط مراقب باشید که هر روز مردم را با ایمیل های زیاد در مورد هر مطلب پیش پا افتاده ای بمباران نکنید. همچنین از قدرت کلمات در بازاریابی ایمیلی چشم پوشی نکنید. مخصوصا در مورد افرادی که در حال حاضر از کالاها و خدمات شما لذت می‌برند.

یک ایمیل دوستانه برای یادآوری محصولات جدید می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

۱۵-وبسایت خود را واکنشگرا یا responsive طراحی کنید

روزهای زیادی می‌گذرد از دورانی که جستجو در اینترنت تنها از طریق کامپیوترهای شخصی صورت می‌گرفت. امروزه مردم بیش از گذشته از تلفن های همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند و اگر شما بازدیدکنندگانتان را مجبور کنید تا برای رسیدن به هدفشان در سایت شما گشت بزنند و گاها سردرگم شوند،به بیان ساده تر آنها را ترغیب می کنید که به سایت دیگری مراجعه کنند. پس اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای طیف وسیعی از دستگاه ها و تلفن های هوشمند کوچکتر، در دسترس، و به راحتی قابل مشاهده است.

۱۶- مطمئن شوید که سایت شما پر سرعت است

آیا تاکنون برای شما اتفاق افتاده است که سی ثانیه منتظر بارگذاری یک سایت بمانید؟ من چنین تجربه ای نداشته ام.

اگر سایت شما زمان زیادی برای بارگذاری نیاز داشته باشد، bounce rate سایت شما به شدت بالا خواهد رفت.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما از نظر فنی به بهترین شکل ممکن بهینه سازی شده است که شامل بهینه سازی حجم تصاویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه های نصب شده است. هرچه سرعت سایت شما بالاتر باشد، برای مخاطبان جذابتر خواهد بود.

برای آزمایش سایت خود به لحاظ سرعت بارگذاری و بهینه سازی کد ها جاوا اسکریپت سایتتان و غیره از سایت gtmetrix استفاده کنید.

۱۷- یک انجمن یا صفحه ای برای گفت و گو در سایت خود قرار دهید

مردم تمایل دارند در مورد موضوع مورد علاقه خودشان بحث و گفت و گو کنند و نظراتشان را بیان کنند و خود را با دیگران محک بزنند. بنابراین ایجاد یک اجتماع یا انجمن در سایتتان، یک راه فوق العاده برای شروع گفتگوها و افزایش ترافیک سایت شما است. یک سیستم اظهار نظر و گفت و گو قدرتمند از طریق افزونه های موجود مانند Facebook comments  و Disqus  ویا از طریق ایجاد یک انجمن اختصاصی که در آن بازدیدکنندگان قادر باشند سوالات خود را بپرسند، پیاده سازی کنید. فراموش نکنید که باید این انجمن ها و یا تالارهای گفت و گوی خود را مدیریت کنید تا حداقل استاندارد های ادب و احترام رعایت شوند.

۱۸- به نظریات مشتریان خود توجه زیادی کنید

شما احتمالا تعدادی از سایت های مرتبط با کسب و کارتان را به صورت منظم بازدید می کنید، پس چرا به گفتگو نمی پردازید؟ اظهار نظر در بخش نظرات سایت ها، یک افزایش ترافیک  سایت فوری برای شما در بر نخواهد داشت اما انجام این کار سبب می شود تا شما به عنوان فردی فعال در تجارت خود شناخته شوید که نقطه نظرات دیگران را بررسی می کند . گذاشتن نظرات تفکر برانگیز و قابل بحث در سایت ها و وبلاگهای یک تجارت بهترین راه برای مطرح شدن نام شماست که به تدریج سبب جذب ترافیک بیشتری به سایت شما می شود.  به خاطر داشته باشید اگر قصد دارید به صورت میهمان در سایت های دیگر نظرات و مطالب خود را ارسال کنید.

کیفیت مطالب و مرتبط بودن آنها با موضوع سایت، از جمله نکات کلیدی است که باید برای تعامل با افراد، به آنها توجه کنید و تنها به ارسال لینک های اسپم و نامربوط اقدام نکنید.

۱۹- داده های گوگل آنالیزورتان را بررسی کنید

گوگل آنالیزور یک منبع ارزشمند از اطلاعاتی، در مورد جنبه های گوناگون از سایت شماست، از محبوب ترین صفحات گرفته تا آمار تعداد بازدیدکنندگان را می توانید از این قسمت به دست آورید. لازم است توجه دقیقی بر داده های حاصل از گوگل آنالیزور داشته باشید و با استفاده از این داده ها، از استراتژی های تبلیغاتی و تولید محتوا که باید به کار ببرید مطلع شوید. به پست ها و صفحاتی که بسیار محبوب هستند دقت کنید و از طریق اطلاعات بازدیدکنندگان، بررسی کنید که چگونه و از کجا و چه زمانی افزایش ترافیک سایت شما بهبود می یابد.

۲۰- در رسانه های اجتماعی فعال باشید

اینکه فقط محتوای خود را در کانال های اجتماعی به اشتراک بگذارید کافی نیست. شما به مشارکت فعالانه در شبکه های اجتماعی نیز نیاز دارید. یک اکانت توئیتر ایجاد کنید و در بحث های گروهی با هشتگ های مرتبط با خود٬ مشارکت کنید. آیا مخاطبان شما در فیسبوک برای پست های شما کامنت میگذارند؟ به سولات پاسخ دهید و با خوانندگان خود صحبت کنید. هیچ چیز به اندازه ی رسانه های اجتماعی نمی تواند مطلبی را پخش و مردم را به سرعت به سایت شما بازگرداند. از شبکه های اجتماعی به عنوان راهی برای تعامل با طرفدارانتان استفاده کنید.

۲۱- محتوا یا مقالات خود را در سایت هایی که قابلیت آپلود مقالات یا محتوا دارند٬ قرار دهید

ابتدا لازم به ذکر است که با استفاده از این سایت ها، نمی توانید از تولید شدن لینک های اسپم جلوگیری کنید و تصور نکنید که استفاده از این سایت ها ترافیک شما را به طرز چشمگیری ارتقا می دهد زیرا قرار نیست چنین اتفاقی بیوفتد. مخاطبین شبکه های اجتماعی از لینک های اسپم بیزارند و به دنبال لینک های تایید شده  هستند. استفاده از این سایت ها نیز سبب می شود لینک های تولیدی برای مخاطبان قابل اطمینان باشد. همچنین این لینک ها مفید بودن مطالب شما را به مخاطبانتان گوش زد میکند. در نهایت توصیه می کنیم که یک سایت مرتبط پیدا کنید، مطالبتان را ارسال کنید و سپس ببینید که چطور افزایش ترافیک سایت بیشتری را، از مخاطبان به سایت شما ایجاد می کند.

۲۲- ویدئو را هم در محتوای خود بگنجانید

محتوای متنی بسیار خوب است اما ویدئو به منزله ی یک دارائی با ارزش است که می تواند در جذب مخاطب و تعامل بیشتر با آنها به شما کمک کند.

پژوهش ها نشان می دهد که نگهداری اطلاعاتی ناشی از ابزارهای دیداری هم چون ویدئوها در ذهن، به طرز چشمگیری بالاتر از داده های متنی است.

این به این معنی است که بازاریابی ویدئویی یک راه فوق العاده تاثیرگذار برای جذب و نگهداری مخاطبان و همچنین افزایش ترافیک سایت شما است.

۲۳- رقبا را بررسی کنید

اگر تا به حال از نرم افزارهایی مثل BuzzSumo برای بررسی رقبا استفاده نکرده اید، باید بدانید که از یک مزیت بزرگ بی بهره هستید. این نرم افزارها مطالب را از سایت ها و محتواهای خاصی جمع آوری می کنند و در مدت زمان کوتاهی اطلاعاتی در مورد اینکه چه موضوعات و مطالبی بیشتر خوانده می شود و مهم تر از همه اینکه چه مطالبی بیشتر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد. بررسی کنید مردم بیشتر چه موضوعاتی را می خوانند (و یا در مورد آنها صحبت می کنند)، و سعی کنید مطالبی تولید کنید که ارزشمند باشد و سبب افزایش بازدید رایگان در وب سایتتان شود.

۲۴- از وبینارها استفاده کنید

مردم عاشق یادگیری هستند و وبینارها یک راه فوق العاده برای انتقال دانش شما، به مخاطبان مشتاقی است که منتظر شما هستند. ترکیب یک کمپین تبلیغات اجتماعی موثر با وبینارها، یک راه فوق العاده برای افزایش ترافیک سایت شماست. هر هفته یا در زمان های نزدیک به برگزاری وبینارها ایمیلی با مضمون “آخرین فرصت برای ثبت نام” برای یادآوری به مخاطبان بفرستید. حتما متن پرزنت ها را در یک آرشیو برای بازدیدهای بعدی نگهداری کنید و وبینارتان را به صورت گسترده ای در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید. اگر از نحوه ی برگزاری وبینارها اطلاعی ندارید، از طریق این لینک برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

۲۵- در کنفرانس ها شرکت کنید

در هر صنعتی که فعالیت میکنید، می توانید با شرکت در کنوانسیون ها و کنفرانس ها فرصت های بیشتری در ارتباط با کسب و کارتان پیدا کنید. شرکت در این همایش ها ایده ی خوبی است و صحبت با افراد مختلف در این همایش ها حتی میتواند بهتر هم باشد. حتی یک صحبت و تعامل نصفه نیمه می تواند بهترین راه برای معرفی خودتان به عنوان یکی از فعالان در یک زمینه ی خاص باشد و همچنین این کار نیز بازدید وبسایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روش های افزایش ترافیک سایت٬ در واقع به شما روش هایی را آموزش میدهد که خیلی سریع و راحت تجارت خود را برند کنید و در گوگل بالا بیایید.

Nexar Web Design

طراحی خلاقانه دموی وبسایت شما به صورت رایگان و در ۷ روز

اگر به دنبال طراحی وب سایت جدید هستید، ما پیشنهادی برای شما داریم که سخت می توانید آن را رد کنید.

ما یک دمو خلاقانه از وب سایت جدیدتان طراحی می کنیم، قبل از عقد قرارداد یا پرداخت هرگونه پرداختی.

اگر شما طراحی ما را دوست داشتید و مایل بودید با یکدیگر کار کنیم، آن وقت همکاری ما آغاز می گردد.

در غیر این صورت تنها حقوق استفاده از طراحی انجام شده برای Nexar محفوظ خواهد بود.

بیشتر بدانید