On page Seo – آناتومی یک صفحه کاملا بهینه سازی شده (به روزرسانی ۱۳۹۵)

On page Seo – آناتومی یک صفحه کاملا بهینه سازی شده (به روزرسانی ۱۳۹۵)

نکات On page Seo را در ۱۶ مورد خلاصه می کنیم، اما قبل از آن…

سئو On Page چیست؟ به مجموعه کارهایی گفته می شود که در خود کدهای سایت و مطلب گذاری آن برای انجام فرآیند بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو صورت می گیرد.

وقتی که درباره on-page SEO یا سئو داخلی سایت صحبت می کنم، مطمئن هستم که به اندازه کافی درباره متاتگ ها و چگالی کلمات کلیدی در سئو می دانید.

اگر شما امروز به دنبال یک استراتژی عملی برای بهینه سازی وب سایت خود می گردید، این مطلب را حتما bookmark کنید.

این یک چک لیست ساده است که برای اکثر موتورهای جستجو قابل قبول است و بهتر خواهد بود تمامی مطالب سایت خودتان را از امتحان این چک لیست بگذرانید.

۱. از URL های استاندارد و SEO Friendly استفاده کنید:

گوگل اعلام کرده است که ۳ تا ۵ کلمه اول URL هر صفحه، ارزش بالایی دارد. بنابر این URLهای خود را کوتاه و تاثیرگذار انتخاب کنید و همیشه کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن URL بیاورید.

به عبارت دیگر:

از URL های بی مصرف داینامیک اجتناب کنید: nexar.ir/p=123
و یا آدرس های اینترنتی طولانی: nexar.ir/8/archive/6/16/on-page-seo-is-so-good-omg-its-the-best

به URL همین پست دقت کنید.

۲. شروع عنوان با کلمه کلیدی

متن تگ عنوان شما مهم ترین تکنیک SEO On-Page است.

به طور کلی هر چه کلمات کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد از نظر گوگل با ارزش تر خواهد بود.

البته نیاز نیست همیشه در ابتدای عنوان خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما اگر کلمات کلیدی وجود داشته باشند بسیار بهتر خواهد بود. مثلا در مثال زیر SEO Strategy کلمه کلیدی ما است:

h2-tag-example

۳. اضافه کردن کلمات تحلیلی به عنوان (Modifiers)

استفاده از کلماتی مانند “۲۰۱۶”، “بهترین”، “راهنمای” و “بررسی” می تواند به شما کمک کند تا تیتر شما در گوگل از اعتبار بالاتری نسبت به رقبایتان قرار گیرد.

۴. قرار دادن عنوان مطالب در تگ H1

تگ H1 بهترین تگ برای عنوان مطلب شماست. قالب های استاندارد سیستم های مدیریت محتوا از قبیل وردپرس به صورت اتومات همین کار را برای شما انجام میدهد. اما اگر این طور نبود شما این کار را انجام دهید. کدهای سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که عنوان خود را در H1 گذاشته اید.

من در قالب بعضی سایت ها دیدم که بیشتر از یک تگ H1 در یک صفحه قرار دارد. تگ H1 باید یکبار در هر صفحه سایت و آن هم همراه با کلمات کلیدی باشد. البته سئو داخلی سایت باید از ابتدا در کد نویسی رعایت شده باشد.

h1_tag

۵. ایجاد جذابیت با مالتی مدیا

متن ها می توانند صفحات ما را به موتورهای جستجو معرفی کنند اما استفاده از تصاویر جذاب، فیلم ها و نمودارها می تواند گزاف گویی را کاهش و افزایش زمان ماندن کاربر در سایت که خود یکی از مهمترین عوامل سئو می باشد، را به همراه داشته باشد.

۶. قرار دادن زیر عنوان در تگ H2

شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما که حداقل یک بار در زیرعنوان قرار داده اید. این زیر عنوان معمولا پایین تصویر شاخص مطلب سایت است.

seo on page - subtitle

۷. قراردادن کلید واژه ها در ۱۰۰ واژه اول مطلبتان

این نکته مهمی است که کلمات کلیدی مقاله شما در ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه اول مطلبتان نمایان باشد. این چیزی است که شما احتمالا به طور طبیعی انجام می دهید.
اما بسیاری از مردم پست های خود را با یک متن طولانی و مقدمه پر پیچ و خم شروع میکنند. در حقیقت چنین کاری نقض سئو on page است.

۸. طراحی واکنش گرا وبسایت (Responsive Web Designing)

گوگل سایت هایی که طراحی Responsive ندارند را در سال ۲۰۱۵ مجازات کرد.  و اما احتمال زیاد سرکوب این وبسایتها حتی در آینده بیشتر می شود. اگر طراح وب سایت هستید حتما نسخه موبایل و تبلت وبسایت خود را بسازید و در اگر می خواهید وب سایت خود را به یک شرکت طراحی وب سایت بسپارید از طراحی ریسپانسیو سایت خود مطمئن شوید.

اگر شما عرض مرورگر خود را کوچک کنید خواهید دید که وبسایت نکسار در تمامی ابعاد و برای هر نوع دستگاه قدیمی و جدید، نسخه واکنش گرا دارد.

۹. استفاده از لینک های خارجی (Outbound Links)

این یک روش آسان و یک استراتژی کلاه سفید SEO برای دریافت ترافیک بیشتر است.

لینک های خروجی به صفحه های مرتبط کمک می کند تا گوگل موضوع صفحه شما راحتتر درک کند است. همچنین به گوگل نشان می دهد که صفحه شما یک مرکز مهم از اطلاعات با کیفیت است.

این تکنیک on page سئو، در واقع اعتبار مطلب شما را بالاتر می برد. مثلا اگر در متن خود منبع فلان جمله را به ویکی پدیا وصل لینک کنید یعنی وبسایت شما از مطالب موثق استفاده می کند.

من سعی می کنم از لینک های خارجی به ازای هر ۱۰۰۰ کلمه، ۲ تا ۴ بار استفاده کنم. که یک قاعده سرانگشتی مناسب برای اکثر سایت ها است.

۱۰. استفاده از لینک های داخلی (Internal Links)

اگر می خواهید یک مثال بزرگ برای چگونگی اسفاده لینک های داخلی یا همان Internal Links ببینید، لطفا به ویکیپدیا سر بزنید. بدیهی است، ویکی پدیا می تواند ۵۰+ لینک داخلی در هر صفحه ایجاد کند، چون ویکیپدیا است!

من یک روش ساده (و امن تر) توصیه می کنم:هر زمان که شما یک جدید منتشر میکنید، به ۲ الی ۵ پست قدیمی تر لینک داخلی دهید تا اصلی ترین فاکتور سئو on page یا همان سئو داخلی سایت را رعایت کرده باشید.

ویکی پدیا - لینک داخلی

۱۱. افزایش سرعت سایت

Google به دفعات اعلام کرده است که میانگین سرعت بارگذاری صفحات سایت، یک سیگنال مثبت در رتبه بندی جستجوگرها است. شما می توانید سرعت سایت خود را با استفاده از یک CDN، فشرده سازی تصاویر، و تعویض هاست به میزبانی سریعتر، افزایش دهید.

اطمینان حاصل کنید که بارگزاری وبسایت شما بیش از ۴ ثانیه طول نمی کشد. MunchWeb نشان داد که ۷۵ درصد از کاربران، دوباره به سایتی که بیش از ۴ ثانیه زمانبارگذاری آن طول می کشد سر نمی زنند.

شما به راحتی می توانید سرعت وبسایت خود را با استفاده از وبسایت فوق العاده GTMetrix.com تست کنید. CDN و پلاگین های کش (cache plugins) بسیار عالی هستند اما سرمایه گذاری برای خرید یک هاست خوب در #۱ شدن شما تاثیر خیلی بیشتری دارد.

nexar-website-test-speed

۱۲. کلمات کلیدی LSI را در متن خود بپاشید (LSI Keywords)

کلمات کلیدی LSI، کلمات کلیدی مترادف هستند که گوگل با استفاده از آن، ارتباط یک صفحه (و احتمالا کیفیت آن را) با کیورد هدف تایین میکند. بگذارید مثالی بزنم: مثلا اگر شما کلمه SEO on page را در مقاله خود کلیدواژه قرارداده اید بهتر است از کلماتی مانند بهینه سازی وبسایت نیز در متن خود استفاده کنید. چون این کلمه ارتباط معنایی با SEO on page دارد.

من معمولا از متن های واقعی و بلند می نویسم، پس طبیعتا کلمات کلیدی LSI را ناخودآگاه استفاده می کنم. اما اگر میخواهید ۱۰۰٪ مطمئن شوید که از کلمات کلیدی LSI استفاده کرده اید، کلمه کلیدی متن خود را در گوگل سرچ کنید و سپس به پایین صفحه اسکرول کنید و به بخش “Searches Related to…” نگاه کنید:

searches-related-lsi-keywords

۱۳. بهنه سازی تصاویر

اطمینان حاصل کنید که حداقل یک تصویر در متن شما، نام فایلش شامل کلمه کلیدی مورد نظر است (به عنوان مثال، on_page_SEO.png). همچنین آن کلمه کلیدی مورد نظر را، در تگ متن جایگزین (ALT Tag) قرار دهید.

۱۴. استفاده از دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

شبکه های های اجتماعی ممکن است نقش مستقیمی را در رتبه بندی سایت شما بازی نکند اما سهم شبکه های اجتماعی در افزایش محبویت محتوای وبسایت شما موثر است.

مطالعه انجام شده توسط BrightEdge کشف کرده است که دکمه های به اشتراک گذاری مطالب در صفحات اجتماعی می تواند ۷۰۰٪ رشد بازدید را افزایش دهد.

social_buttons

۱۵. پست و محتوای طولانی

SEO یک ضرب المثل دارد: محتوای طولانی قدرت است. با مطالب طولانی و البته منحصر به فرد خود می توانید سئو وبسایت خود را میلیون ها پله بالا بکشید.

توصیه من این است که برای هر پست خود بیشتر از ۱۹۰۰ کلمه در نظر بگیرید. گر چه مطئمن هستم که متن بالای ۱۰۰۰ کلمه از نظر سئو on page یک متن مفید به حساب می آید.

تاثیر محتوای طولانی در سئو on page

۱۶. افزایش زمان توقف (dwell time)

اگر کسی بلافاصله پس از مشاهده وبسایت شما دکمه Back را بزند، گوگل آن را می فهمد و هوش مصنوعی خود را به هوش انسان ترجیح نمیدهد! یعنی مطمئن می شود با وجود تمام کارهایی که کردید این صفحه شما به هیچ دردی نمیخورد.

آیا دوست دارید زمان توقف را در وبسایت خود بالا ببرید؟ به زودی مقاله ای در این زمینه منتشر می کنم.

dwell_time

چند نکته مهم دیگر در on-page SEO وجود دارد که به آنها اشاره می کنم:

وقتی موتورهای جستجو راه های مستقیم را جهت تعیین کیفیت محتوای سایت انجام دادند سپس تعداد از فاکتور های غیر مستقیم را نیز بلافاصله بکار میگیرند، مانند:

  1. بازدید مکرر از مطلب
  2. بوک مارک مطلب شما در کروم توسط مخاطبین
  3. زمان ماندگاری مخاطبین در کل وب سایت شما
  4. میزان سرچ برند یا اسم وبسایت شما در گوگل

ضمنا اجازه دهید دیگران در وبسایت شما کامنت بگذارند، این نشانه ی مهمی است که وب سایت شما و مطلبتان برای کاربران پویا و مفید بوده است.

در اینجا یادآور می شوم که چگونه از این تکنیک ها در وب سایت خود استفاده کنید:

من یک چک لیست سئو رایگان ساخته ام که می توانید قبل از انتشار هر پستی در وبسایتتان، اجرای استراتژی سئو on page را روی آن قدم به قدم چک کنید:

این چک لیست برای دانلود آماده است:

مهر ۲۷, ۱۳۹۵ - ارسال شده توسط حامد ایوبی
Nexar Web Design

طراحی خلاقانه دموی وبسایت شما به صورت رایگان و در ۷ روز

اگر به دنبال طراحی وب سایت جدید هستید، ما پیشنهادی برای شما داریم که سخت می توانید آن را رد کنید.

ما یک دمو خلاقانه از وب سایت جدیدتان طراحی می کنیم، قبل از عقد قرارداد یا پرداخت هرگونه پرداختی.

اگر شما طراحی ما را دوست داشتید و مایل بودید با یکدیگر کار کنیم، آن وقت همکاری ما آغاز می گردد.

در غیر این صورت تنها حقوق استفاده از طراحی انجام شده برای Nexar محفوظ خواهد بود.

بیشتر بدانید