۲۰۰ فاکتور مهم سئو برای گوگل: لیست کامل

۲۰۰ فاکتور مهم سئو برای گوگل: لیست کامل

به احتمال زیاد می دانید که گوگل تقریبا ۲۰۰ فاکتور در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند.

ولی این فاکتورها چه هستند؟

در جلسه امروز آموزش سئو من، امروز می خواهم فهرست کامل نکات مهم سئو و سئو رایگان را با شما به اشتراک بگذارم. بعضی از آنها اثبات شده اند و بعضی دیگر جای بحث دارند.

فاکتورهای مربوط به دامنه (Domain Factors)

banner001

بسیاری از این فاکتورها معمولا در آموزش سئو مورد توجه زیادی قرار نمی گیرند.

۱- سن دامنه: هر چه سن دامنه ی ثبت شده شما بیشتر باشد، رتبه آن دامنه در نزد گوگل بالاتر است و در سئو تاثیر مهمی دارد.

۲- کلید واژه هایی که در دامنه های تراز اول (Top Level Domain) هستند: در ارتقا رتبه تاثیر مستقیم ندارند، ولی وجود کلیدوازه هایتان در دامنه شما هنوز به عنوان نشانه ارتباط مستقیم بین فعالیت و کلیدواژه های شما است. در نهایت کلیدواژه هایی که در دامنه بیایند هنوز هم در نکات مهم سئو مورد توجه قرار می گیرند.

۳- کلید واژه ها در اولین کلمه دامنه: یکی از نکات مهم سئو رایگان است. دامنه ای که کلیدواژه های مورد نظر را در کلمه نخست دارد نسبت به سایت هایی که کلید واژه در دامنه ندارند و یا حتی سایت هایی که کلید واژه در میانه نام دامنه شان دارند برتری کامل دارند.

۴- مدت ثبت دامنه (شرایط ثبت گوگل یا A Google patent states): دامنه های معتبر و با ارزش معمولا برای طولانی مدت خریداری شده اند، در حالی که دامنه های کم ارزش به ندرت برای بیش از یک سال خریداری شده اند. بنا بر این زمان انقضای یک دامنه در آینده، می تواند به عنوان یک فاکتور تشخیص و پیش بینی اعتبار یک دامنه استفاده شود. پس طول مدت اعتبار دامنه می تواند از نکات مهم سئو سایت شما باشد.

۵- کلید واژه ها در نام زیر دامنه (Subdomain): یکی از موارد مورد اشاره در آموزش سئو استفاده از کلید واژه در دامنه است. پنل ۲۰۱۱ Moz تایید می کند که وجود کلید واژه در زیر دامنه می تواند رتبه وبسایت را ارتقا دهد و یکی از راه های سئو رایگان وبسایت باشد.

subdomain_keyword

۶- تاریخچه دامنه: یک وبسایت با مالک نامعلوم (مالک یک دامنه در whois قابل شناسایی است) یا از کار افتادن متعدد (مثل به روز رسانی نشدن و مهم تر از آن عدم تمدید مالکیت) به گوگل می گوید که تاریخچه این وبسایت را reset کند که باعث از بین رفتن لینک های مرتبط به سایت شما شده و بر سئو سایت شما تاثیر منفی دارد.

۷- تناسب دقیق دامنه (Exact Match Domain) یا EMD: اگر از لحاظ تناسب دقیق دامنه (تناسب کلید واژه ها با نام دامنه و مطالب) وبسایت با کیفیتی دارید هنوز می تواند برای شما مزیت هایی داشته باشد، البته . ولی اگر از این نظر وبسایت چندان با کیفیت نیست، می توانید در  EMD update این مشکل را حل کنید.

emd_twitter

۸- شخصی ماندن اطلاعات مالکیت در برابر عمومی بودن آن (Public vs. Private WhoIs): نکته ای که به ندرت در آموزش سئو به آن اشاره می شود شخصی نگه داشتن اطلاعات مالکیت (Private Whois information) است که می تواند نشانه ای از وجود اطلاعات پنهانی باشد. Matt Cutts در سال ۲۰۰۶ در Pubcon گفته:

وقتی من اطلاعات مالکیتی را در whois بررسی می کردم، اکثرا  از سرویس “شخصی نگه داشتن اطلاعات” (whois privacy protection service) استفاده می کردم که نسبتا عادی نیست.  روشن کردن این سرویس به خودی خود بد نیست، اما وقتی فاکتورهای مختلفی را کنار هم قرار می دهید، معمولا صحبت درباره یک دسته بسیار متفاوت از وب مسترها است (وب مسترهای مشکوک) به میان میاید تا کسی که یک یا چند وبسایت را دارد.

۹- مالکین دامینی که جریمه شده اند: اگر گوگل یه شخص خاص را به عنوان فرستنده هرزنامه (spammer) بشناسد، منطقی به نظر می رسد که سایت هایی که تحت مالکیت اوست مورد برسی مو شکافانه قرار دهدو می تواند برای سئو سایت شما مضر باشد.

۱۰- داشتن دامنه سطح بالا (با پسوند کشور) (Country TLD extension) : از دیگر نکات مهم آموزش سئو داشتن دامنه سطح بالا با پسوند کشور (Country Code Top Level Domain) مثل .ir .tk .ca و … به افزایش رتبه و سئو سایت در آن کشور خاص کمک می کند ولی قابلیت رتبه بندی جهانی سایت را کاهش می دهد.

 

فاکتورهای سطح صفحات (Page-Level Factors)

banner002

از نکات بسیار مهم آموزش سئو فاکتورهای سطح صفحات هستند.

۱۱- کلید واژه در تگ عنوان (Keyword in Title Tag): تگ عنوان دومین قسمت مهم محتوا است (در کنار محتوای صفحه) و بنابراین نشانه ای قوی از سئو فنی یا on-page SEO سایت شمامی باشد.

۱۲- تگ عنوان که با کلید واژه شروع شود: بر اساس Moz data آن تگ های عنوان که با کلید واژه شروع می شوند نسبت به آن تگ های دیگر می توانند عملکرد بهتری نشان می دهند و در سئو سایت موثر ترند.

title_tag_data

۱۳- کلید واژه در تگ های توضیحات (Description Tag): که نشانه دیگر ارتباط موثر است. در حال حاضر خیلی مهم نیستند ولی باز هم در سئو تفاوت ایجاد می کنند.

۱۴- وجود کلید واژه در تگ های H1: تگ های H1 تگ های دوم عنوان هستند، که نشانه دیگری از ارتباط موثر برای گوگل است. (بر اساس این مطالعات)

h1_ranking_study

۱۵- کلید واژه در عبارات پر تکرار در مطلب: استفاده از کلید واژه ای که بیش از همه استفاده شده است هم می تواند نشانه ای از ارتباط موثر باشد.

۱۶- حجم محتوا: مطالبی با حجم و تعداد کلمات بیشتر می توانند موضوعات بیشتری را پوشش دهند و به احتمال زیاد به مطالب کوتاه و سطحی ترجیح اساسی داده می شوند. SERPIQ متوجه رابطه مستقیم حجم محتوا با رتبه در صفحه نتایج جستجو (SERP) شده است.

content_length_seo

۱۷- چگالی کلید واژه: چگالی کلید واژه ها از  نکات مهم آموزش سئو است. اگرچه دیگر به اندازه گذشته مهم نیست، اما هنوز چگالی کلید واژه چیزی است که گوگل برای سنجیدن موضوع صفحه به کار می گیرد. البته زیاده روی کردن در تکرار کلیدواژه ها می تواند زیان آور باشد.

۱۸- نهان نمایی معنایی کلید واژه در دل محتوا (latent semantic indexing keywords in content (LSI: که کمک می کند موتور جستجو معنی دقیق کلمه را تشخیص بدهد ( هلو “نرم افزار حسابداری” در مقایسه با “میوه”). وجود یا عدم وجود LSI (کلمات مرتبط با خود کلیدواژه) می تواند به عنوان نشانه ای بارز از کیفیت محتوا عمل کند.

۱۹- نهان نمایی معنایی کلید واژه در دل تگ های عنوان (Title Tags) و تگ های توضیحات (Description Tags) : همانند محتوای صفحه، نهان نمایی معنایی کلید واژه در تگ های متای صفحه (page meta tags) می تواند برای تشخیص مترادف ها، به گوگل کمک کند و به عنوان نشانه ارتباط موثر عمل نماید.

۲۰- سرعت بارگزاری صفحه در HTML: هم Google و هم Bing از سرعت بارگزاری صفحه به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. ربات های عنکبوتی موتور جستجو (Search engine spiders) می توانند سرعت وبسایت شما را با دقت بالا از روی کدهای صفحه و اندازه فایل تخمین بزنند.

۲۱- محتوای تکراری: محتوای تکراری در یک وب سایت (حتی اگر کمی اصلاح شده باشد) می تواند تاثیر منفی بر دیده شدن در سایت های موتور جستحو داشته باشد.

۲۲- Rel=Canonical: در صورت استفاده درست این صفت (attribute) می تواند گوگل را از در نظر گرفتن محتوای تکراری باز دارد.

۲۳- سرعت بارگزاری صفحه در Chrome: گوگل می تواند از اطلاعات کاربران Chrome برای رسیدگی مناسب تر سرعت یک صفحه استفاده کند که شامل سرعت سرور (account)، استفاده از CDN و بقیه عوامل  غیر مرتبط به HTML سرعت وبسایت می شود.

۲۴- بهینه سازی تصاویر: تصاویر به صورت on-page برای موتور جستجو از طریق اسم فایل، alt text، عنوان و توضیحات نشانه های مهمی از ارتباط موثر هستند.

۲۵- تاریخ بروز رسانی محتوا: گوگل نسخه بروزرسانی شده (Google Caffeine) مطالب متاخرتر را بیشتر مورد توجه قرار می دهد، مخصوصا در موارد جستجویی که به زمان حساس است. برای نشان دادن اهمیت این فاکتور گوگل تاریخ آخرین بروزرسانی صفحه را به نمایش می گذارد.

google-results-date

۲۶- بزرگی بروزرسانی محتوا: اهمیت ویرایش ها و تغییرات مطالب قبلی سایت نیز از فاکتورهای پویایی سایت است. حذف و اضافه کردن کل یک بخش، بروز رسانی با اهمیت تری از جابجایی و تغییر چیدمان فقط چند کلمه است.

۲۷- تاریخچه تناوب بروزرسانی صفحات: یک صفحه هر چند وقت یک بار بروزرسانی شده است؟ رورانه، هفتگی، ماهانه، هر پنج سال؟ تناوب بروزرسانی صفحه هم نقش مهمی در پویایی ایفا می کند.

۲۸- شاخص بودن کلید واژه: وجود کلید واژه ها در ۱۰۰ کلمه ابتدایی محتوای یک صفحه به عنوان یک نشانه ارتباط موثر اهیمت دارد.

۲۹- کلید واژه در تگ های H2 و H3: وجود کلید واژه در زیرعنوان با فرمت H2 و H3 یکی دیگر از نشانه های کمرنگ ارتباط موثر است. نظر Moz’s panel هم همین است.

h2tag_image_seomoz

۳۰- ترتیب کلمات در کلید واژه: تطابق دقیق کلید واژه با کلمه جستجو شده در صفحه نسبت به کلید واژه با یک ترتیب متفاوت به طور کلی رتبه بهتری به صفحه شما می دهد.

۳۱- کیفیت لینک های بیرونی (Outbound Link Quality): بسیاری از متخصصین سئو فکر می کنند لینک بیرونی دادن به سایت های معتبر کمک می کند تا به گوگل نشانه ای از قابل اعتماد بود بدهند.

۳۲- موضوع لینک های بیرونی (Outbound Link Theme): بر اساس وبسایت Moz موتورهای جستجو ممکن است از محتوای صفحاتی که به آن لینک داده اید برای بررسی ارتباط موثر با صفحاتی که به آنها لینک داده اید استفاده کنند. برای مثال، اگر شما یک صفحه درباره اتومبیل دارید که به صفحات مرتبط با فیلم لینک شده است، این به گوگل می گوید که صفحه شما درباره اتومبیل های فیلم است نه خود اتومبیل ها.

۳۳- جمله بندی و املای درست: جمله بندی  و املای درست کلمات نشانه کیفیت صفحه است.

۳۴- محتوای همر ارز: آیا محتوای صفحه دست اول است؟ اگر از محتوای یک صفحه index شده (indexed page) کپی کرده اید، به خوبی متن اورجینال رتبه نخواهید گرفت یا به index مکمل Supplemental Index آن ختم می شود.

۳۵- محتوای مکمل مفید: بر اساس دستورالعمل رتبه بندی عمومی گوگل (now-public Google Rater Guidelines Document) محتوای مکمل مفید شاخصه کیفیت(و به تبع آن رتبه گوگل) یک صفحه است. مثال ها شامل مبدل های واحد پولی، محاسبگرهای سود وام بانکی و …. می شود.

۳۶- تعدا لینک های بیرونی (Number of Outbound Links): تعداد بسیار از لینک های بیرونی dofollow یا (dofollow OBLs) می تواند نمره صفحه (PageRank) را کاهش بدهد، که به رتبه بندی صفحه (page’s rankings) آسیب خواهد زد.

۳۷- چند رسانه ای (Multimedia): تصاویر، ویدئوها و بقیه عناصر چندرسانه ای می توانند نشانه کیفیت محتوای باشند.

۳۸- تعداد لینک های داخلی (Internal Links) به صفحه: تعداد لینک های داخلی به یک صفحه اهمیت آن صفحه در تناسب با بقیه صفحات وب سایت نشان می دهد.

۳۹- کیفیت لینک های داخلی (Internal Links) به صفحه: لینک های داخلی از یک صفحه معتبر در دامنه تاثیر قوی تری بر نمره پایین یا بدون نمره دارد.

۴۰- لینک های خراب: داشتن تعداد زیادی لینک خراب در یک صفحه می تواند نشان سایت های بی استفاده یا طرد شده باشد. دستورالعمل رتبه بندی گوگل (Google Rater Guidelines Document) از لینک های خراب برای ارزیابی صفحه اصلی آن استفاده می کند.

۴۱- لینک های وابسته (Affiliate Links): احتمالا خود لینک های وابسته به رتبه بندی شما لطمه نمی زند. اما اگر شما تعداد زیادی از آنها دارید، الگوریتم گوگل توجه بیشتر و دقیق تری به بقیه نشانه های کیفیت شما داشته باشد تامطمئن شود تا یک سایت وابسته یا همان “thin affiliate site” نیستید.

۴۲- ارورهای HTML/اعتبار در W3C: تعداد زیاد ارورهای HTML و یا کدنوسی درهم می تواندنشانه کیفیت پایین سایت باشد. در حالیکه بسیاری از متخصصین سئو اعتبار در W3C را نشانه کیفیت پایین می دانند (که این بحث بر انگیز است)

۴۳- اعتبار دامنه سرویس دهنده هاست: اگر همه شرایط مساوی باشد، صفحه ای که در دامنه معتبرتر قرار دارد از صفحه ای که در دامنه کم اعتبارتر قرار داد در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

۴۴- نمره یا PageRank صفحه (PR): کاملا وابسته به هم نیستند اما به طور کلی صفحاتی با نمره بالاتر از صفحات با نمره پایین تر در رتبه بهتری قرار می گیرند.

۴۵- طول URL: مجله تخصصی Search Engine Journal اشاره می کند که URLهای بیش از حد بلند می تواند به بازدید سایت لطمه بزند.

۴۶- مسیر URL: اعتبار صفحه های نزدیک تر به صفحه اصلی (homepage) ارتقا اندکی می یابد.

۴۷- دسته بندی صفحه: دسته ای که صفحه در آن نمایش داده می شود نشانه ارتباط موثر است. صفحه ای که با دسته ای که در آن قرار دارد ارتباط بیشتری دارد نسبت صفحاتبی ربط یا کم ارتباط تر در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

۴۸- تگ های وردپرس:  تگ ها نشانه های بارز ارتباط موثر با وردپرس هستند.

بر اساس وبسایت Yoast.com تنها راهی که سئو شما ارتقا پیدا می کند ارتباط بین قسمت های مختلف محتوا است، و مشخصا دسته پست های مختلف با هم

۴۹- کلیدواژه در URL: یکی دیگر از نشانه های ارتباط موثر هستند.

۵۰- URL String: دسته بندی URL String توسط گوگل خوانده می شود و می تواند نشانه موضوعی باشد که صفحه درباره آن است.

google-url-strings-1

۵۱- منابع و مآخذ (References and Sources): استناد به منابع و مآخذ، مثل مقالات پژوهشی، می تواند نشانه کیفیت باشد. راهنمای کیفیت گوگل (Google Quality Guidelines) اشاره می کند که بازدیدکنندگان وقتی به صفحه خاصی مراجه می کنند باید به منابع هم توجه داشته باشند “این جاست که موضوع منابع معتبر و تخصصی اهمیت دارد…”. هر چند گوگل رد کرده است که از لینک های خارجی (external links) به عنوان یکی از نشانه های رتبه بندی استفاده می کند.

۵۲- فهرست های شماره دار وعلائم دار (Bullets and Numbered Lists): فهرست های شماره دار وعلائم دار باعث می شود که مطلب خود را برای خواننده ها تفکیک کنید و آن ها را کاربر پسندتر (more user friendly) کنید. احتمالا گوگل با اینگونه متن ها موافق است و آنها را ترجیح می دهد.

۵۳- اولویت صفحه در نقشه سایت (Sitemap): اولویت دادن به یک صفحه در فابل sitemap.xml می تواند بر رتبه بندی تاثیر داشته باشد.

۵۴- تعداد زیاد لینک های بیرونی (Outbound Links): طبق دستورالعمل های ذکر شده در بالا:

برخی صفحات تعداد خیلی خیلی زیادی لینک دارند که صفحه را مبهم و از محتوای اصلی دور می کند.

۵۵- تعداد کلید واژه های دیگری که صفحه برای آنها رتبه دارد: اگر صفحه بابت کلید واژه های زیاد دیگری رتبه داشته باشد می تواند نشانه ای از کیفیت برای گوگل باشد.

۵۶- سن صفحه: اگر چه گوگل صفحات جدید را ترجیح می دهد اما صفحات قدیمی تر که به طور منظم بروزرسانی می شوند احتمالا از صفحات جدیدتر بهتر عمل می کنند.

۵۷- پیکربندی کاربر پسند (User Friendly Layout): باز هم با استناد به دستورالعمل کیفیت گوگل (Google Quality Guidelines Document):

طرح بندی در با کیفیت ترین صفحات، محتوای اصلی را بلافاصله در معرض دید قرار می دهد.

۵۸- دامنه های غیر فعال (Parked Domains): برور زرسانی گوگل در دسامبر ۲۰۱۱، بازدید وبسایت های غیر فعال را کاهش داده است.

۵۹- محتوای مفید: همانطور که Jared Carrizales یکی از خوانندگان Backlinko اشاره کرد، گوگل بین محتوای با کیفیت و مفید تمایز قائل می شود.

 

فاکتورهای سطح وبسایت یا Site-Level Factors

banner003

برای آموزش سئو صحیح باید با این فاکتورها توجه ویژه داشت.

۶۰- محتوا ارزش و دید منحصر به فردی ایجاد می کند: گوگل اعلام کرده است که آنها به دنبال شکار سایت هایی هستند که چیز جدید یا مفیدی را روی میز نمی گذارند، بخصوص سایت های وابسته یا thin affiliate sites.

۶۱- صفحه تماس با ما: دستورالعمل کیفیت ذکرشده گوگل (Google Quality Document) اشاره می کند که آنها سایت هایی که “اطلاعات تماس مناسب” دارند را ترجیح می دهند.  و بهتر اگر اطلاعات تماس شما با اطلاعات در whois مطابقت داشته باشد.

۶۲- اعتمادپذیری دامنه/نرخ اعتماد Domain Trust/TrustRank: اعتمادپذیری سایت —که با تعداد لینک های سایت از seed siteهای بسیار قابل اعتماد سنجیده می شود— یک فاکتور به شدت مهم رتبه بندی است.  درباره نرخ اعتماد بیشتر بخوانید.

۶۳- معماری سایت (Site Architecture): چیدمان مناسب معماری سایت (بخصوص silo structure) به گوگل کمک می کند تا از نظر موضوع محتوای شما را سازمان دهی کند.

۶۴- بروز رسانی سایت: اینکه یک سایت هر چند وقت بروز رسانی می شود — و بخصوص وقتی که محتوای جدید به سایت اضافه می شود — یک فاکتور پویایی سایت است.

۶۵- تعداد صفحات: تعداد صفحاتی که یک سایت دارد نشانه ضعیفی از اعتبار سایت است. حداقل اینکه باعث تمایز یک سایت بزرگ از یک وبسایت وابسته یا affiliate site می شود.

۶۶- وجود نقشه سایت یا Sitemap: نقشه سایت به موتور جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را آسان تر و بهتر index کند که باعث افزایش بازدید می شود.

۶۷- زمان سالم بودن سایت (Site Uptime): زمان های زیاد خرابی (غیر فعال بودن) سایت شما — از نگهداری سایت گرفته تا مشکلات سرور — می تواند به رتبه وبسایت شما لطمه بزند (و حتی باعث deindex شدن آن بشود).

۶۸- مکان سرور: مکان سرور می تواند در رتبه بندی سایت شما در مناطق مختلف جغرافیایی تاثیر بگذارد و مخصوصا برای جستجوهایی خاص جغرافیایی مهم است.

۶۹- SSL Certificate: گوگل تایید کرده است که SSL Certificate را  index می کنند و این که آنها از HTTPS به عنوان یک نشانه رتبه بندی استفاده می کنند.

۷۰- شرایط صفحات خدمات و صفحات خصوصی (Terms of Service and Privacy Pages): این دو صفحه کمک می کند به گوگل نشان دهید سایت شما یک وبسایت قابل اعتماد است.

۷۱- محتوای تکراری متا در سایت (Duplicate Meta Information On-Site): محتوای تکراری متا در سایت بازدید تمام صفحات وبسایت شما را پایین می آورد.

۷۲- راهنمایی جز به جز (Breadcrumb Navigation): این یک نوع معماری سایت کاربرپسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند بدانند در کجای سایت شما هستند.

breadcrumbs-navigation

SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting هر دو ادعا می کنند این چیدمان می تواند یک فاکتور رتبه بندی باشد.

۷۳- بهینه شده برای موبایل (Mobile Optimized): موضع رسمی گوگل (Google’s official stance) درباره موبایل بر اساس ایجاد وبسایت واکنشگرا (responsive) است. احتمال این وجود دارد که سایت های واکنشگرا در جستجوهایی که از موبایل ها انجام می شود برتری داشته باشند. در حقیقت، در وبسایت هایی که در موبایل ها خوب نمایش داده می شوند تگ های “سازگاربا موبایل” قرار می دهند. هم چنین  گوگل شروع به جریمه سایت هایی که سازگار با موبایل نیستند کرده است.

۷۴- YouTube: شکی نیست که در نتایج جستجو به ویدئوهای YouTube بیشتر ترجیح داده می شوند (شاید بخاطر اینکه گوگل مالک آن است).youtube-results

در حقیقت Search Engine Land دریافته است که بعد از Google Panda ترافیک YouTube.com به طور مشخصی بالا رفته است.

۷۵- قابل استفاده بودن سایت: سخت بودن استفاده از یک سایت یا دسترسی هایش برای کاربر می تواند منجر کم شدن زمان ماندن کاربر شده و رتبه آن کاهش یابد. این می تواند یک فاکتور الگوریتمی مستقل از طریق انبوه اطلاعات کاربران باشد.

۷۶- استفاده از ابزارهای Google Analytics و Google Webmaster: برخی فکر می کنند نصب کردن این دو برنامه روی وبسایت می تواند index وبسایت را ارتقا دهد.این دو برنامه همچنین می توانند با داده اطلاعات بیشتر به گوگل (مثل bounce rate بهتر، اینکه از  بک لینک های خود ارجاع دارید یا نه و …) مسقیما بر رتبه بندی تاثیر بگذارند.

۷۷- بازدید کاربران/شهرت سایت User reviews/Site reputation: بودن یک وبسایت در سایت های نقد و بررسی مانند Yelp.com و RipOffReport.com احتمالا نقش مهمی در الگتوریتم بازی می کند. حتی گوگل پس از اینکه یک سایت عینک درتلاش برای گرفتن بک لینک مشتریانش را ازدست داد a rarely candid outline را درباره رویکردشان به بازدید کاربران منتشر کرد.

فاکتورهای بک لینک

banner004

۷۸- سن دامنه های لینک شده: بک لینک از دامنه های قدیمی تر نسبت به بک لینک دامنه های جدید می تواند قوی تر باشد.

۷۹- تعداد لینک از دامنه های اصلی (Root Domains): تعداد لینک های دامنه های ارجاع داده یکی از مهم ترین فاکتورهای الگوریتم گوگل است. همان طور که می توانید از نمودار  Moz ببینید. (محور پایین رتبه مکان در نتایج جستجو است)

number_of_linking_root_domains

 

۸۰- تعداد لینک از Separate C-Class IPs: این دسته از لینک ها دامنه گسترده ای از سایت هایی می توانند که به شما لینک بدهند در اختیارتان می گذارد.

۸۱- تعداد صفحات لینک شده: مجموع صفحات لینک شده — حتی اگر بعضی از آنها در یک دامنه قرار داشته باشند — یکی از فاکتورهای رتبه بندی است.

۸۲- Alt Tag یا تگ Alt (برای لینک تصاویر): تگ Alt چیز شبیه متن لنگر (anchor text) در نسخه تصاویر است.

۸۳- لینک از دامنه های .edu و یا .gov: طبق گفته Matt Cutts دامنه سطح بالا (TLD یا Top-level domain) از فاکتورهای برای نشان دادن اهمیت سایت نیست. اگر چه این، متخصصین سئو را از در نظر گرفتن جایگاه ویژه ای برای دامنه سطح بالایی مثل gov. و یا edu. باز نمی دارد.

۸۴- اعتبار صفحات لینک شده: اعتبار (PageRank) صفحات لینک شده یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی است.

۸۵- اعتبار دامنه های لینک شده: اعتبار دامنه های لینک شده می تواند نقش مستقلی در اهمیت لینک ها داشته باشد (برای مثال صفحه با رتبه صفحه ۲ (PR2) لینک شده از صفحه اصلی یک سایت با رتبه صفحه ۳ ارزش کمتری از صفحه با رتبه صفحه ۲ لینک شده از Yale.edu رتبه صفحه ۸ دارد).

۸۶- لینک از رقبا:‌ برای یک کلیدواژه خاص، لینک از صفحاتی که در نتایج جستجو مشابه رتبه بندی شده اند از رتبه صفحه ارزشمندتر است.

۸۷- اشتراک گذاری اجتماعی صفحه مقصد (Social Shares of Referring Page): مقداراشتراک گذاری اجتماعی (page-level social shares ) در ارزش لینک تاثیر دارد.

۸۸- لینک از محله های بد یا Links from Bad Neighborhoods (این یک اصلاح است): لینک از محله های بد یا همان Bad Neighborhoods به وبسایت شما آسیب می زند.

۸۹- پست های مهمان یا Guest Posts: اگرچه پست های مهمان می تواند بخشی از کمپین سئو کلاه سفید (white hat SEO campaign) باشد، لینک هایی که از پست های مهمان می آیند — مخصوصا از بخش بیوگرافی مولف (author bio) — به اندازه لینک های متنی در همان صفحه، ارزشمند نیستند.

۹۰- لینک به صفحه اصلی دامنه ای که صفحه در آن قرار دارد: لینک دادن به صقحه اصلی صفحه ای که با آن لینک داده اید نقش مهمی در ارزشیابی سایت — و به تبع آنارزشیابی لینک — خواهد داشت.

۹۱- لینک های نوفالو (Nofollow Links): یکی از بجث برانگیز ترین مباحث آموزش سئو است. نظر رسمی گوگل در این باره اینگونه است:

“به طور کلی ما آن ها را دنبال نمی کنیم.”

که نشان می دهد که آن ها برخی موارد خاص را دنبال می کنند. داشتن درصد خاصی از لینک های نوفالو می تواند مشخصات لینک های طبیعی و غیر طبیعی را مشخص کند.

۹۲- تنوع انواع لینک: داشتن درصدبالا و غیرطبیعی لینک از یک منبع (برای مثال یک انجمن، نظرات در سایت ها و وبلاگ ها و …) می تواند نشانه ی هرزنامه وبی باشد. از سوی دیگر، لینک از منابع متنوع نشانه ای از مشخصات لینک های سالم است.

۹۳- “لینک های حمایت شده” (Sponsored Links) یا کلمات دیگر در اطراف لینک:‌ کلماتی مثل “حامیان”،‌”همیاران لینک”و”لینک های حمایت شده” می تواند ارزش لینک را افزایش دهد.

۹۴- لینک های متنی: لینک های تعبیه شده در درون محتوای یک صفحه، از لینک در یک صفحه خالی  یا جای دیگر صفحه قدرتمندتر در نظر گرفته می شوند.

contextual-backlink

یک مثال فوق العاده از لینک متنی بک لینک های guestographics است.

۹۵- تعداد زیاد انتقال دائم (۳۰۱ Redirects) بر روی صفحه:‌ بر اساس ویدئوی راهنمای وب مستر اساس لینک هایی که از ۳۰۱ Redirects می آیند رتبه صفحه (یا حتی همه صفحات) را کم می کند.

۹۶- متن لنگر بک لینک (Backlink Anchor Text): همانطور که در این راهنمای الگوریتم گوگل اشاره شده است:

“اول اینکه لنگرها توضیحات دقیق تری از صفحات وب ارائه می کنند تا خود صفحات. ”

بدیهی است، متن های لنگر اهمیت کمتری نسبت به قبل دارند (و احتمالا نشانه هرزنامه وبی) ولی همچنان با دوز پایین تری، نشانه هایی از ارتباط موثر نشان می دهد.

۹۷- متن لنگر لینک های داخلی (Internal Link Anchor Text): متن های لنگر لینک های داخلی نشانه ارتباط موثر است،‌ اگر چه احتمالا متفاوت ازمتن لنگر بک لینک ها سنجیده می شود.

۹۸- عنوان دادن به لینک (Link Title Attribution): عنوان لینک (متنی که وقتی نشانه گر موس را رو لینک نگه می دارید دیده می شود) هم یکی از نشانه های ضعیف ارتباط موثر است.

۹۹- دامنه سطح بالای کشوری (Country TLD) بودن دامنه ارجاع داده شده: لینک گرفتن از دامنه سطح بالای کشوری (مثل ir.) می تواند کمک کند شما در آن کشور خاص رتبه بهتری داشته باشید.

۱۰۰- محل لینک در محتوا:‌ لینک در شروع قسمت محتوا، از لینک هایی که در انتهای محتوا می آیند کمی وزن بیشتری دارند.

۱۰۱- محل لینک در صفحه:‌ جایی که لینک در صفحه قرار دارد مهم است. بطور کلی،‌ لینک های قرار گرفته در محتوای یک صفحه از لینک های موجود در قسمت فوتر (footer) یا اسلایدبار (sidebar) قدرتمندترند.

۱۰۲- ارتباط موثر با دامنه لینک شده: لینک از سایتی با زمینه کاری مشابه، نسبت به لینک یک وبسایت کاملا نامرتبط، بطور قابل ملاحظه ای قوی تر است. به همین دلیل است که امروزه هر استراتژی موثر سئو بر بدست آوردن لینک های مرتبط تمرکز دارد.

۱۰۳- سطح ارتباط صفحه (Page Level Relevancy):‌ الگوریتم تپه (The Hilltop Algorithm) اشاره می کند که لینک از صفحه ای که بسیار نزدیک به محتوا صفحه شماست، از لینک یک صفحه غیر مرتبط قوی تر است.

۱۰۴- نظر احساسی درباره لینک:‌ احتمالا گوگل متوجه می شود که لینک به وبسایت شما یک پیشنهاد است یا یک بازدید منفی. لینک هایی با احساس مثبت درباره آن ها احتمالا وزن بیشتر خواهند داشت.

۱۰۵- کلید واژه در عنوان:‌ گوگل به لینک در صفحاتی که کلید واژه صفحه شما را در عنوان دارند بیشتر علاقه نشان می دهد. (“لینک دهی متخصصان به متخصصان”).

۱۰۶- سرعت بالای لینک دهی (Positive Link Velocity): یک سایت با سرعت بالای لینک دهی معمولا در نتایج جستجو ارتقا پیدا می کنند.

۱۰۷- سرعت پایین لینک دهی (Negative Link Velocity): سرعت پایین لینک دهی به دلیل اینکه نشانه کاهش مجبوبیت است، بطور قابل ملاحظه ای رتبه سایت را پایین می آورد.

۱۰۸- لینک  از صفحات“قطب” (“Hub” Pages): آرون وال (Aaron Wall) ادعا می کند لینک گرفتن از صفحه هایی که منابع برتر یا “قطب” در یک زمینه خاص در نظر گرفته می شوند راه کار مناسبی است

۱۰۹- لینک  از سایت های معتبر: لینک از یک سایت معتبر، کارایی بهتری از لینک از یک وبسایت دارد.

۱۱۰- لینک به عنوان منبع ویکی پیدیا: اگرچه لینک های نوفالو هستند، اما بسیاری فکر می کنند لینک گرفتن (لینک گرفتن نه لینک دادن) از ویکی پدیا به شما اعتماد و اعتبار بیشتر در چشم موتورهای جستجو می دهد.

۱۱۱- حسن تقارن (Co-Occurrences): کلمات اطراف بک لینک های شما به گوگل کمک می کند بداند صفحه درباره چیست.

۱۱۲- سن بک لینک:‌ بر اساس یکی از دستور العمل های گوگل، لینک های قدیمی تر قدرت رتبه بندی بالا تری از بلک لینک های جدید دارند.And a

۱۱۳- لینک به سایت های واقعی در مقایسه با وبلاگ های دروغین (Splogs): از طریق تکثیر شبکه های وبلاگی،‌ گوگل وزن بیشتری به لینک از “سایت های واقعی” نسبت به وبلاگ های جعلی می دهد. احتمالا آن ها از برند و فعالیت های کاربر برای تشخصیص استفاده می کنند.

۱۱۴- مشخصات طبیعی لینک:‌ سایتی با “مشخصات طبیعی لینک” رتبه بالایی می گیرد و در بروز رسانی ها با دوام تر خواهد بود.

۱۱۵- لینک های متقابل (Reciprocal Links): صفحه Google’s Link Schemes “تبادل بیش از حد لینک” را در فهرست برنامه های لینک دهی پرهیز شده قرار داده است.

۱۱۶- لینک محتوای ایجاد شده توسط کاربر (User Generated Content): گوگل قادر است تشخیص دهد که لینک ها از محتوای ایجاد شده توسط کاربر یا UGC ساخته شده یا توسط صاحب واقعی سایت. برای مثال، آن ها می دانند که یک لینک از وبسایت رسمی WordPress.com در بلاگ en.blog.wordpress.com نسبت به لینک از سایت besttoasterreviews.wordpress.com خیلی متفاوت است.

۱۱۷- لینک از انتقال دائم (Links from 301):‌ لینک از انتقال دائم نسبت به لینک دائم تاثیر کمی دارد. اگرچه طبق گفته Matt Cutts لینک از انتقال دائم و لینک دائم مشابه هستند.

۱۱۸- میکروفرمت های Schema.org: صفحاتی که میکروفرمت ها را پشتیبانی می کنند می توانند از صفحات بدون این خصوصیت رتبه بالاتری بگیرند. این می تواند یک ارتقا مستقیم باشد یا یک فاکتور که چرا صفحاتی با میکروفرمت در نتایج رتبه بالاتری دارند.

microformats

۱۱۹- فهرست شده در DMOZ: خیلی ها معتقدند گوگل به سایت های فهرست شده در DMOZ اعتماد بیشتری نشان می دهد.

۱۲۰- رتبه اعتماد سایت های لینک شده: اعتمادپذیری سایتی که به شما لینک داده نشان می دهد که چقدر “رتبه اعتماد” به شما داده می شود.

۱۲۱- تعداد لینک های خارجی به صفحه (Number of Outbound Links on Page): رتبه صفحه محدود است. لینک به صفحه ای با تعداد زیاد لینک خارجی یا OBL رتبه صفحه کمتری از لینک به صفحه ای با تعداد کم لینک خارجی، به همراه دارد.

۱۲۲- لینک های پروفایل های انجمنی: به دلیل هرزنامه نگاری در ابعاد صنعتی (industrial-level spamming)، گوگل ارزش چنین لینک هایی را به طور قابل توجهی تقلیل داده است.

۱۲۳- تعداد کلمات محتوای لینک شده: لینک از یک پست ۱۰۰۰ کلمه ای با ارزش تر از لینک از یک متن ۲۵ کلمه ای دارد.

۱۲۴- کیفیت محتوای لینک شده: لینک از یک متن ضعیف به اندازه لینک متن های خوب یا دارای مولتی مدیا، تاثیر ندارد.

۱۲۵- لینک های درون سایتی (Sitewide Links): طبق نظر Matt Cutts لینک های درون سایتی “فشرده شده اند” تا یک لینک به حساب بیابند.

 

تعامل کاربر User Interaction
user-interaction

۱۲۶- نرخ کلیک سازمان یافته (Organic Click Through Rate) برای یک کلید واژه: صفحاتی که کلیک بیشتری در نرخ کلیک یا CTR داشته اند، برای آن کلید واژه خاص در نتایج جستجو ارتقا پیدا می کنند.

۱۲۷- نرخ کلیک سازمان یافته برای همه کلید واژه ها: نرخ کلیک سازمان یافته یک صفحه (یا سایت) برای همه کلید واژه ها، رتبه ای برای نشان دادن تعامل کاربر است.

۱۲۸- نرخ فرار (Bounce Rate): همه موافق نیستند که نرخ فرار در سئو سایت اهیمت دارد، اما می تواند راهی باشد که گوگل از کاربرانش به عنوان ملاک آزمایش استفاده کند (صفحاتی که مردم از آن به سرعت فرار می کنند [بیرون می آیند] خیلی خوب نیستند).

۱۲۹- بازدید مستقیم (Direct Traffic): این تایید شده است که گوگل برای تعیین اینکه که آیا مردم از سایتی بازدید کرده اند یا نه از اطلاعات Google Chrome را استفاده می کند. سایتی هایی دارای بازدید مستقیم زیاد از سایت هایی با بازدید مستقیم پایین با کیفیت تر هستند.

۱۳۰- تکرار بازدید (Repeat Traffic): احتمالا گوگل به اینکه آیا کاربران بعد از بازدید دوباره به یک وبسایت سر می زنند یا نه اهمیت می دهد. سایت هایی با بازدیدکنندگان تکراری در رتبه بندی گوگل ارتقا پیدا می کنند.

۱۳۱- سایت های بلاک شده: گوگل این ویژگی را در Chrome متوقف کرده است. هرچند Panda آن را به عنوان نشانه کیفیت استفاده می کند.

۱۳۲- Chrome Bookmarks: می دانیم که گوگل اطلاعات استفاده از مرورگر Chrome را جمع آوری می کند. صفحاتی که در گوگل بوک مارک شده اند می توانند ارتقا پیدا کنند.

۱۳۳- اطلاعات نوار ابزار گوگل (Google Toolbar Data): در گزارش ناظر موتورهای جستجو Danny Goodwin آمده است که گوگل از اطلاعات نوار ابزار به عنوان نشانه رتبه بندی استفاده می کند. بجز سرعت بارگیری صفحه (page loading speed) و بد افزار (malware)، معلوم نیست چه نوع اطلاعاتی را از نوار ابزار جمع آوری می کنند.

۱۳۴- تعداد کامنت : صفحاتی با تعداد زیاد کامنت می تواند نشانه تعامل کاربر و کیفیت باشد.

۱۳۵- زمان توقف (dwell time):‌ گوگل توجه بسیار زیادی به “زمان توقف” دارد: وقتی مردم از جستجو به صفحه شما می آیند چه مدت آنجا زمان صرف می کنند؛ که گاهی به عنوان “کلیک کوتاه در مقابل کلیک بلند” (“long clicks vs short clicks”) به آن اشاره شده است.اگر مردم در سایت شما زمان زیادی صرف کنند می تواند برای سئو وبسایت شما بسیار موثر و نشانه ای از کیفیت باشد.

قوانین الگوریتی خاص (Special Algorithm Rules)
special-algorithm-rules

۱۳۶- تازگی محتوا (Query Deserves Freshness) یا QDF: گوگل برای جستجوهای بخصوصی صفحات جدیدتر را بالاتر قرار می دهد.

۱۳۷- تنوع محتوا (Query Deserves Diversity) یا QDD: احتمالا گوگل به نتایح جستجو برای کلیدواژه های مبهم مثل “Ted”, “WWF” یا “ruby” تنوع می بخشد.

۱۳۸- سابقه بازدید کاربر: سایت هایی که شما در حالت فعال حساب گوگل خود به صورت متناوب از آنها بازدید کرده اید در نتایح حستجو بالاتر قرار می گیرند.

۱۳۹- سابقه جستجو کاربر: زنجیره جستجو بر نتایح جستجوهای بعدی تاثیر خواهد گذاشت. برای مثال، اگر شما “بررسی” را جستجو کنید و سپس “توستر” را، به احتمال زیاد گوگل سایت های بررسی توستر را در نتایج جستجو بالاتر قرار می دهد.

۱۴۰- چارچوب جغرافیایی: گوگل به سایت هایی با شناسه سرور محلی (local server IP) و دامنه اختصاصی کشوری اولویت می دهد.

۱۴۱- جستجوی امن:‌ نتایج جستجو کلمات نامناسب و یا مربوط به بزرگ سالان برای کسانی که جستجوی امن را فعال کرده اند نشان داده نمی شود.

۱۴۲- حلقه گوگل پلاس (Google+ Circles): گوگل برای مولفین و سایت هایی که به حلقه گوگل پلاس خود اضافه کرده اید نتایج بالاتری را نشان می دهد.

۱۴۳- شکایت حقوق معنوی: گوگل صفحاتی که شکایات حقوق معنوی دارند را تنزل رتبه می دهد.

۱۴۴- تنوع دامنه: به اصطلاح “Bigfoot Update” قرار است دامنه های بیشتری به نتایج جستجو اضافه کند.

۱۴۵- جستجوهای تراکنشی (Transactional Searches): برای کلیدواژه های مرتبط با خرید، مثل جستجوی پرواز، گاهی گوگل نتایج متفاوتی نشان می دهد.

۱۴۶- جستجوهای محلی: معمولا گوگل نتایج جستجوهای محلی گوگل پلاس را بالاتر از جستجوهای ارگانیک معمولی قرار می دهد.

google-local-results

۱۴۷- صندوق اخبار گوگل (Google News Box): کلیدواژه های خاصی صندوق اخبار گوگل را فعال می کند.

google-news-box

۱۴۸- اولویت برندهای بزرگ: پس از Vince Update، گوگل شروع به ارتقا رتبه بندی برندهای بزرگ، برای برخی کلیدواژه ها در جستجو  کرده است.

۱۴۹- نتایج خرید: گاهی گوگل نتایج خرید گوگل را در نتایج ارگانیک می آورد.

google_shopping1

۱۵۰- جستجوی تصاویر: گوگل به لیست ارگانیک نتایج جستجوهای معمول ما در جستجوی تصاویر گوگل (Google Image Search) جهت می دهد.

۱۵۱- تخم‌ مرغ‌ های عید پاک!!! (Easter Egg Results): گوگل یک دوجین و یا بیشتر تخم‌ مرغ‌ های عید پاک دارد (در برنامه‌های رایانه‌ای، تخم‌مرغ عید پاک پاسخی نهانی به یک سری دستورهای مستندسازی نشده‌است. نتیجه می‌تواند از نمایش یک پیام ساده یا تصویر تا صفحه سازندگان یا بالا آمدن بازی کوچک پنهان‌شده در قسمت دیگری از برنامه متغیر باشد. کدهای تقلب بازی گونه‌ای از تخم‌مرغ‌های عید پاک در بازی‌های رایانه‌ای هستند که بازیکن را قادر به انجام کارهایی می‌کنند که در حالت عادی نمی‌توان در بازی انجام داد). برای مثال وقتی “Atari Breakout” را در جستجوی تصاویر گوگل جستجو می کنید، نتیجه جستجو به یک بازی تبدیل می شود!!! برای اعتراض بر سر Victor Pan فریاد بزنید.

۱۵۲- نتایج تک سایتی (Single Site Results) برای برندها: کلیدواژه های دامنه محور یا برند محور نتایج بسیاری را از یک وبسایت نشان می دهد.

نشانه های اجتماعی (Social Signals)

banner008

برای آموزش سئو توجه به نشانه های اجتماعی می تواند بسیار مهم باشد.

۱۵۳- تعداد توییت: همانند لینک ها، توییت هایی که یک صفحه دارد می تواند بر روی رتبه اش در گوگل تاثیر داشته باشد.

۱۵۴- اعتبار حساب های کاربری توییتر: توییت از حساب های قدیمی، معتبر و دارای تعداد زیادی فالوور (مثل توییتر افراد بسیار مشهور) از توییت های حساب های جدید احتمالا تاثیر بیشتری دارد.

۱۵۵- تعداد لایک های فیسبوک: اگرچه گوگل نمی تواند اکثر حساب های فیسبوک را ببیند،‌ اما این احتمال وجود دارد که لایک های فیسبوکی یک صفحه را به عنوان نشانه ای ضعیفی در رتبه بندی در نظر بگیرد.

۱۵۶- تعداد اشتراک های فیسبوک: اشتراک های فیسبوک — به دلیل شباهت زیاد به بک لینک — می تواند اثر از لایک های فیسوک داشته باشد.

۱۵۷- اعتبار حساب های فیسبوک:‌ همانند توییتر،‌اشتراک ها و لایک های صفحات پرطرفدار فیسبوک تاثیر بیشتری خواهند داشت.

۱۵۸- ضمیمه ها در Pinterest:‌ پینرتست (Pinterest) یک حساب کاربری اجتماعی بسیار پرطرفدار با اطلاعات گسترده عمومی است. شاید به همین دلیل است که گوگل ضمیمه های Pinterest را نشانه اجتماعی در نظر می گیرد.

۱۵۹- اعتبار در سایت های اشتراک اجتماعی: امکان دارد گوگل اشتراک ها در سایت هایی مانند Reddit، Stumbleupon و Digg را به عنوان نوع دیگر از نشانه های اجتماعی استفاده کند.

۱۶۰- تعداد ۱+ در+Google یا (Google+1’s):‌ اگرچه Matt Cutts گفته است که گوگل پلاس در رتبه بندی تاثیر مستقیم ندارد، اما بسیار دشوار است باور کنیم آنها شبکه اجتماعی خود را نادیده بگیرند!!!

۱۶۱- اعتبار حساب های گوگل پلاس:‌ منطقی است که گوگل به ۱+ هایی که از حساب هاب معتبر باشند نسبت به حساب های کم فالووراهمیت بیشتری بدهد.

۱۶۲- اعتبار تایید شده (Known Authorship): در فوریه ۲۱۰۳، مدیر عامل گوگل Eric Schmidt علنا اعلام کرد:‌

در نتایج جستجو، اطلاعات مربوط به پروفایل های تایید شده (verified online profiles) بالاتر از اطلاعات بدون تایید قرار خواهد گرفت، که بطور طبیعی منجر به کلیک اکثر کاربران بر روی نتایج بالایی (تایید شده) می شود.

اگرچه برنامه اعتبار دهی گوگل پلاس غیر فعال شده است، احتمالا گوگل نوعی از اعتبارسنجی را برای شناسایی تهیه کنندگان محتوای موثر یا influential content producers online (و ارتقا آنها در رتبه بندی) استفاده می کند.

۱۶۳- ارتباط نشانه های اجتماعی (Social Signal Relevancy): گوگل احتمالا از اطلاعات مرتبط حساب کاربری اشتراک گذار یک مطلب و متن دربرگیرنده لینک استفاده می کند.

۱۶۴- نشانه های اجتماعی در سطح سایت Site Level Social Signals: گستردگی نشانه های اجتماعی سایت (Site-wide social signals) می تواند اعتبار کل سایت را بالا ببرد،‌ که احتمال بازدید در جستجو را برای تمام صفحات سایت بالا می برد.

نشانه های برند (Brand Signals)

banner007

۱۶۵- متن لنگر نام برند (Brand Name Anchor Text): متن لنگر برند از نشانه های ساده اما قوی برند است.

 ۱۶۶- جستجوهای برند: ساده است: مردم برند را جستجو می کنند. اگر مردم سایت شما را در گوگل جستجو کنند (برای مثال“فیسبوک نکسار”، نکسار + “۲۰۰ فاکتور مهم گوگل”) احتمال گوگل این را در هنگام تعیین برندها درنظر خواهد داشت.

۱۶۷- سایتی که صفحات و لایک فیسبوک دارند: برندها تمایل به داشتن صفحات فبسیبوک با لایک های فراوان دارند.

۱۶۸- سایتی که پروفایل توییتر و فالوور دارند: پروفایل توییتر با فالوورهای فراوان نشانه دهنده یک برند محبوب هستند.

۱۶۹- صفحه رسمی Linkedin شرکت:‌ بیشتر کسب و کارهای واقعی صفحه Linkedin دارند.

۱۷۰- اشاره کارکنان در Linkedin به شرکت: Rand Fishkin فکر می کند که وجود پروفایل های Linkedin که بگویند برای شرکت شما کار می کنند از نشانه های برند است.

۱۷۱- صحت حساب های کاربری رسانه های اجتماعی: یک حساب کاربری اجتماعی با ۱۰,۰۰۰ فالوور و ۲ پست متفاوت تر از یک حساب کاربری اجتماعی دیگر با ۱۰,۰۰۰ فالوور و پست ها و فعل و انفعال های زیاد متفاوت تر تفسیر می شود.

۱۷۲- اشاره به برند در سایت های خبری: همیشه به برندهای واقعا بزرگ در سایت های خبری گوگل اشاره می شود. در حقیقت، برخی برندها بخش اخبار گوگل (Google News feed) مخصوص خود را در صفحه اول دارند.

 

google-news-for-brands

۱۷۳- نقل (Co-Citations): معمولا اشاره به برندها بدون لینک گرفتن انجام می شود. احتمالا گوگل نقل نام یک برند بدون لینک دهی را نشانه برند بودن می داند.

۱۷۴- تعداد اشتراک RSS: با درنظر گرفتن اینکه گوگل مالک سرویس محبوب Feedburner RSS service است، منطقی به نظر می رسد که آنها به اطلاعات مشترکین RSS به عنوان نشانه محبوبیت/برند نگاه کنند.
۱۷۵- مختصات جغرافیایی محلی توسط فهرست محلی گوگل پلاس: کسب و کارهای واقعی دفتر دارند. امکان دارد گوگل به دنبال به دست آودن اطلاعات-مکانی برای تعیین این که یک وبسایت برند بزرگی است یاخیر استفاده کند.

۱۷۶- وبسایت یک کسب و کار مالیات دهنده باشد: وبسایت Moz گزارش می دهد که ممکن است گوگل به این توجه داشته باشد که آیا یک سایت مرتبط با یک کسب و کار که مالیات می پردازد است یا خیر.

فاکتورهای هرزنامه در وبسایت (On-Site WebSpam Factors

banner009

۱۷۷- مجازات های پاندا: سایت هایی که محتوای بی کیفیت (مخصوصا مزرعه های محتوا) دارند پس از مجازات توسط پاندا کمتر در جستجوها دیده می شوند.

۱۷۸- لینک به محله های بد (Links to Bad Neighborhoods): لینک به “bad neighborhoods”  — مثل داروخانه یا سایت های پرداخت وام  — می تواند به دیدن شدن سایت شما لطمه بزند.

۱۷۹- Redirect: از redirect های مشکوک و مرموز باید به شدت پرهیز کرد. در غیر اینصورت و در صورت گیر افتادن، نه تنها سایت ممکن است مجازات شود، بلکه de-index می شود.

۱۸۰- Popupها و تبلیغات منحرف کننده حواس: راهنمای ارزیابی رسمی گوگل می گویدکه popupها و تبلیغات منحرف کننده حواس نشانه کیفیت پایین سایت هستند.

۱۸۱- بهینه سازی بیش از حد سایت (Site Over-Optimization): شامل فاکتورهای on-page مانند انباشت کلید واژه ها، انباشت تگ های header، چیدمان بیش از حد کلید واژه ها.

۱۸۲- بهینه سازی بیش از حد صفحه (Site Over-Optimization): خیلی از مردم گزارش می کنند که  — بر خلاف پاندا — پنگوئن صفحات (و حتی کلید واژه های خاص) را زیر نظر می گیرد.

۱۸۳- تبلیغات در بالای صفحه: “الگوریتم چیدمان صفحه (Page Layout Algorithm)” سایت هایی که تعداد زیادی تبلیغات (و محتوای نه چندان زیادی) در بالای صفحه دارند را جریمه می کند.

۱۸۴- – پنهان کردن لینک های وابسته (Hiding Affiliate Links): زیاده روی در پنهان کردن لینک های وابسته (مخصوصا از طریق کلاکینگ یا cloaking) می تواند مجازات به همراه داشته باشد.

۱۸۵- سایت های وابسته (Affiliate Sites): اینکه گوگل طرفدار سایت های وابسته یا Affiliate Site ها نیست چیز پنهانی نیست. و خیلی ها فکر می کنند سایت هایی که از لینک های وابسته کسب درآمد می کنند تحت بررسی موشکافانه تری قرار می گیرند.

۱۸۶- محتوای خودکار: گوگل طرفدار محتوای خودکار نیست.اگر آن ها مشکوک شوند که محتوای سایت شما توسط کامپیوتر تهیه و تولید می شود، می تواند منجر به مجازات و یا de-index شدن سایت شود.

۱۸۷- زیاده روی در ساختن رتبه صفحه Excess PageRank Sculpting: زیاده روی در ساختن رتبه صفحه یا PageRank sculpting — از طریق نوفالو کردن همه لینک های خارجی و یا بیشتر لینک های داخلی — می تواند نشانه بازی دادن سیستم باشد.

۱۸۸- نشان دار شدن  IP Address به عنوان هرزنامه (IP Address Flagged as Spam): اگر IP سرور شما به عنوان هرزنامه نشان دار شده باشد، می تواند به تمام سایت های آن سرور لطمه بزند.

۱۸۹- هرزنامه در متا تگ ها (Meta Tag Spamming): انباشت کلید واژه می تواند در متا تگ ها هم اتفاق بیفتد. اگر گوگل فکر کند که شما در حال اضافه کردن کلید واژه به متا تگ ها هستید تا الگوریتم را بازی بدهید، آنهاا شما را مجازات خواهد کرد.meta-tags-1

 

فاکتورهای هرزنامه Off Page یا (Off Page Webspam Factors)banner010

۱۹۰- هجوم غیر طبیعی لینک ها: هجوم ناگهانی (غیر طبیعی) لینک قطعا نشانه ساختگی بودن لینک ها است.

۱۹۱- مجازات های پنگوئن: سایت هایی که توسط گوگل پنگوئن مجازات شده اند به طور قابل ملاحظه ای در جستجو کمتر دیده می شوند.

۱۹۲- مشخصات لینک ها شامل در صد بالای لینک های بی کیفبت: لینک های زیاد از منابع مختلف معمولا توسط سئوکارهای کلاه سیاه استفاده می شوند (مثل کامنت ها وبلاگی و پروفایل های انجمنی) و می تواند نشانه بازی دادن سیستم باشد.

۱۹۳- مرتبط بودن دامنه لینک شده: تحلیل معروف MicroSiteMasters.com پی به این نکته برده است که سایت هایی با تعداد غیر طبیعی لینک از سایت های غیر مرتبط، برای پنگوئن مشکوک تر بوده است.

similar_niche_penguin_2

۱۹۴- هشدار  لینک غیر طبیعی: گوگل هزاران پیام “ابزارهای گوگل وبمستر لینک های غیر طبیعی پیدا کرده اند” فرستاده است. معمولا این پیام ها — اگرچه نه ۱۰۰% مواقع — بر کاهش رتبه بندی مقدم هستند.

۱۹۵- لینک از Class C IP مشابه (Links from the Same Class C IP): گرفتن تعداد غیر طبیعی لینک از  سایت هایی از server IP مشابه می تواند نشانه لینک سازی شبکه وبلاگی یا همان  blog network link building باشد.

۱۹۶- متن لنگر “سمی”: داشتن متن لنگر “سمی” (مخصوصا کلید واژه های داروخانه) که به سایت شما اشاره کند، می تواند نشانه سایت هرزنامه یا هک شده باشد. در هرصورت می تواند به رتبه بندی سایت شما لطمه بزند.

۱۹۷- مجازات دستی: گوگل با اعمال مجازات های دستی شناخه می شود، همانند آنچه در Interflora fiasco اعلان داشته است.

۱۹۸- لینک های فروش: لینک های فروش می توانند روی نوار ابزار رتبه صفحه (toolbar PageRank) تاثیر بگذارد و به دیدن شدن سایت شما لطمه بزند.

۱۹۹- سندباکس گوگل (Google Sandbox): سایت های جدیدی که هجوم ناگهانی لینک دارند بعضی اوقات در سندباکس گوگل قرار می گیرند، که به طور موقت دیده شدن سایت را محدود می کند.

۲۰۰- رقص گوگل (Google Dance):  رقص گوگل می تواند موقتا رتبه بندی را تحریک کند. بر اساس گواهی اختراع گوگل ( Google Patent)، رقص گوگل می تواند راهی برای آن ها باشد تا تشخیص بدهند که آیا یک سایت در حال تلاش بر بازی دادن الگوریتم است یا خیر.

۲۰۱- Disavow Tool: استفاده از Disavow Tool می تواند مجازات های دستی و الگوریتمی برای سایت ها را که قربانی سئو منفی شده اند را از بین ببرد.

۲۰۲- درخواست تجدید نظر: در خواست تجدید نظر موفق می تواند مجازات ها را کنار بزند.

۲۰۳- برنامه لینک دهی موقت: گوگل (ظاهرا) کسانی را که لینک های هرزنامه ای (spammy link) می سازند — و به سرعت پاک می کنند — گیر می اندازد. که به عنوان برنامه لینک دهی موقت هم شناخته می شود.

آبان ۵, ۱۳۹۵ - ارسال شده توسط حامد ایوبی
Nexar Web Design

طراحی خلاقانه دموی وبسایت شما به صورت رایگان و در ۷ روز

اگر به دنبال طراحی وب سایت جدید هستید، ما پیشنهادی برای شما داریم که سخت می توانید آن را رد کنید.

ما یک دمو خلاقانه از وب سایت جدیدتان طراحی می کنیم، قبل از عقد قرارداد یا پرداخت هرگونه پرداختی.

اگر شما طراحی ما را دوست داشتید و مایل بودید با یکدیگر کار کنیم، آن وقت همکاری ما آغاز می گردد.

در غیر این صورت تنها حقوق استفاده از طراحی انجام شده برای Nexar محفوظ خواهد بود.

بیشتر بدانید