طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وب سایت حرفه ای

۱- طراحی وب سایت حرفه ای از ابتدا و مورد پسند شما

به هنگام طراحی وب سایت خاص و منحصربفرد رعایت نکات زیر الزامی است:

الف) از ویژگی های یک سایت تجاری موفق آن است که ظاهر آن بتواند کسب و کار شما را به نحو احسنت نشان دهد.

ب) به نظر شما طراحی سایتی که انجام داده اید تمامی موارد مورد نظر شما را به مخاطیتان انتقال میدهد؟

ج) یکی از ویژگی های یک وب سایت حرفه ای، سادگی است، بعنوان مثال طراحی وب سایتی که دارای فضای سفید یا whitespace باشد مناسب تر می باشد.

د) هنگام  طراحی وب سایت به خاطر داشته باشید که افراد چگونه یک صفحه وب را بازدید می کنند.

س)  آشنایی با الگوی خواندن صفحات وب: این مقاله مسیر دید بازدیدگنندگان را بررسی میکند که عموما چطور یک وب سایت را بازدید میکنند و به چه قسمت هایی از وب سایت توجه بیشتری دارند. و نشان می دهد حرکت چشم اغلب کاربران حرکتی مانند F یعنی دو حرکت افقی و یک حرکت عمودی است.

۲- ارزش محتوای اطلاعاتی

طبق این جمله معروف بیل گیتز، محتوا پادشاه است.

در طراحی وب سایت حرفه ای نیز، این محتوای وب سایت است که باعث می شود افراد به سایت شما مراجعه کنند. از ویژگی های یک سایت موفق، اطلاعات ناب و قابل اطمینان است و اینکه بتواند نیاز های اطلاعاتی افراد را برطرف کند. یک فرد را برای تولید محتوا یا تصحیح مطالب استخدام کنید. همیشه درستی مطالب و  برقراری لینک ها و … را چک کنید و  اطلاعات به روز و متداول(پرکاربرد) را بکار ببرید.

۳- کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عنوان و کلمات کلیدی پرتکرار، کلمات و یا عباراتی هستند که افراد با آنها وب سایت شما را پیدا خواهند کرد. با یک حساب سرانگشتی کلماتی اند که در عنوان وب سایت شما هستند و حداقل دو-سه بار در مقاله شما تکرار شده اند. هنگام طراحی وب سایت حرفه ای، پیدا کردن کلیدواژه ی مناسب، موضوع بسیار مهمی است همچنین میتواند پیچیده هم باشد. برای مطالعه ی بیشتر، به وب سایت SEOBOOK مراجعه کنید. این سایت همچنین روش های رایگان بسیار زیادی برای seo در طراحی وب سایت حرفه ای ارائه میدهد. اگر شما فکر می کنید کلمات جدید می تواند به بالا آمدن وب سایت شما کمک کند،می توانید از ابزار گوگل free keyword  استفاده کنید.

۴- منو (فهرست) کاربرپسند

الف) منوی عمودی: تصویر پایین، نمای بسیار رایج طراحی وب سایت ها را نشان می دهد. بخش header شامل لوگو (در بهترین حالت سمت چپ) و ممکن است شامل تصاویر و متن های دیگر هم بشود. منو (navigation bar) در بخش سبز رنگ قرار می گیرد. محتوای اصلی وب سایت (content) در بخش خاکستری رنگ قرار میگیرد.

 

ب)  منو افقی: منو وب سایت همچنین میتواند درست زیر بخش header  قرار بگیرد (بخش سبز رنگ ). محتوای اصلی در بخش خاکستری رنگ قرار می گیرد. مهم ترین ضعف این قالب وب سایت این است که متن، کل عرض صفحه را پوشش می دهد. این مشکل می تواند به راحتی با محدود کردن عرض محتوا به طوری که کمتر از ۶۰۰ پیکسل باشد برطرف شود. برای پر کردن فضای خالی ایجاد شده در چپ و راست متن، می توانید از تصاویر و دیگر عناصر طراحی استفاده کنید.

 

ج) منو عمودی و افقی: سومین حالت رایج در تصویر روبرو نمایش داده شده است. در این سیستم طراحی سایت، منو در هردو بخش درست زیر header و سمت چپ قرار می گیرد. این حالت به طور کلی در سایت هایی که دارای صفحات متعدد می باشد بکار می رود. در فهرست افقی، لینک به صفحات دیگر وب سایت برقرار می شود و در کل صفحات به همین صورت میباشد، اما در فهرست سمت چپ فقط به بخش های داخلی همان صفحه لینک داده می شود و مطابق با همان صفحه می باشد.

در طراحی وب سایت حرفه ای باید تلاش کنید تا کاربرانتان به سرعت با سایت شما و نحوه دسترسی به بخش های مختلف آشنا بشوند.

 

۵- سازگاری با browser (موتور جستجو) های مختلف

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در browser های مختلف به یک شکل (یکسان) دیده می شوند. مثلا در اپرا (Opera Safari)، موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox)، اکسپلورر (Microsoft Internet Explorer) و غیره آنرا امتحان کنید. می توانید از این وب سایت http://browsershots.org برای چک کردن وب سایتتان در browser های مختلف استفاده کنید.

۶- مولفه مهم  seo

بهینه سازی تصاویر با تگ alt: در دستورالعمل های گوگل وبمستر برای بهینه سازی موتورهای جستجو توصیه می شود که از attribute  (ویژگی)  alt برای نوشتن یک متن توصیفی برای تصاویرتان استفاده کنید. کاربرد تگ alt: هنگامی که شما یک تصویری را در وب سایتتان بکار میبرید، با این تگ آن را توصیف می کنید تا هنگامی که کاربر نشانگر موس خود را بروی تصویر میگذارد، عبارت توصیفی شما نمایش داده شود همچنین اگر تصویر به هر دلیل load  (بارگذاری) نشد، کاربر عنوان آن را ببیند. موتورهای جستجو نیز آنها را انتخاب می کنند. این یک فرصت خوبی است تا عنوان شما دوباره تکرار و دیده شود، و تصاویر شما در موتورهای جستجو، بهتر بازیابی شوند.

۷- وب سایت خود را به روز نگه دارید

زمانی را برای بررسی وب ساییتان درنظر بگیرید. به صورت هفتگی تمام لینک های وب سایتتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست کار میکند. پکیج محصولات و محتوای اطلاعاتی وب سایتتان خود را بروز نگه دارید. یک widget که تاریخ امروز را نمایش دهد تا وب سایتتان بروز بنظر برسد را به کارببرید.

۸- ۴۰۴ انتقال صفحه به آدرس جدید (redirect page)

بیشتر هاستینگ ها (میزبان ها)، بخشی را در C-panel, Plesk  یا  Vdeck  دارند که به شما اجازه خواهد داد تا کد ۴۰۴ error  را برای انتقال به صفحه جدید وارد کنید تا اگر هر چیزی در وب سایت شما کار نکند و یا شما قصد تغییر وب سایت یا انتقال به صفحه دیگری داشته باشید آن را بکار ببرید.

۹- پیشنهادات با ارزش ارائه دهید

در هر زمینه ی کاری ای که فعالیت می کنید، محتوایی را پیشنهاد کنید که ارزشمند باشد. ارزش محصولات، در آن اطلاعات است. منابع و لینک هایی که برای خوانندگانتان مفید هستند را ارائه دهید. در طراحی وب سایت حرفه ای باید دارای پیشنهادات گوناگون و با ارزش باشید.

۱۰-در ذهن مخاطبانتان دلیل قانع کننده ای برای بازگشت به وب سایتتان ایجاد کنید

پیشنهاد می کنم هنگام طراحی سایت یک وبلاگ و یا یک انجمن را به سایتتان اضافه کنید به این صورت وب سایتتان، به یک وب سایت تعاملی تبدیل میشود و به افراد این امکان را میدهد که سوال بپرسند یا نظر بدهند. وبلاگ ها و انجمن ها، مورد علاقه موتورهای جستجو هستند و قطعا رتبه ی شما را در موتورهای جستجو افزایش خواهند داد. شما همچنین میتوانید با به روز رسانی و اضافه کردن محتوای بیشتر و افزودن محصولات در وب سایت خود فعالیت خود را بیشتر کنید. استفاده از خبرنامه (newsletter) برای اینکه کاربران خود را از به روزشدن وب سایتتان مطلع سازید نیز بسیار مفید خواهد بود.

۵ روش اشتباه در طراحی وب سایت که سبب از دست دادن مشتریان شما می شود

۱٫ استفاده از برنامه فلش که باعث میشود صفحات وب در مدت زمان طولانی بارگذاری شوند. این درحالی است که میانگین زمانی که کاربر صبر می کند تا وب سایت شما را ببیند ۴ ثانیه می باشد.

۲٫ به محض اینکه کاربر وارد صفحه وب سایت شما می شود شروع به انتقال اطلاعات در همان لحظه نکنید. اغلب کاربران این را دوست ندارند.

۳٫ صدا: بیشتر کاربران صدا و موزیکی که به صورت خودکار play می شود را در وب سایت دوست ندارند. بیشتر افراد آن را مزاحم و آزاردهنده می دانند. برای فایل صوتی خود کنترل پخش درنظر بگیرید تا کاربر بتواند آن را خاموش کند و یا اگر تمایل داشت آن را روشن کند.

۴٫ تبلیغات پاپ آپ: اکثر افراد امروزه از بلاکرهای پاپ آپ استفاده می کنند.

۵٫ یکی از عوامل مهم کاهش سرعت سایت، تصاویر بزرگی که مدت زمان طولانی طول میکشد تا بارگذاری شوند. توجه داشته باشید میانگین زمانی که کاربر منتظر خواهد ماند تا صفحه وب سایت بارگذاری شود، ۴ ثانیه می باشد.

در طراحی وب سایت حرفه ای یکی از مهم ترین فاکتورهای طراحی استفاده از عکس های کم حجم و با کیفیت است.

من درکدام قسمت وب سایت باید تبلیغات خود را قرار دهم؟

هنگام طراحی وب سایت بهترین موقعیت برای تبلیغات از صفحه وبی به صفحه دیگر بسته به محتوا متفاوت است. دراین قسمت چند سوال آورده شده تا هنگامی که مکانی در وبسایتتان برای تبلیغات در نظر می گیرید از خود بپرسید.

۱٫ کاربر با مراجعه به سایت من تلاش برای انجام چه کاری دارد؟

۲٫ هنگام مشاهده یک صفحه خاص چه کاری انجام میدهند؟

۳٫ به احتمال زیاد توجه افراد به کدام قسمت وب سایت جلب میشود؟

۴٫ چگونه میتوانم تبلیغات را در این ناحیه ادغام کنم بدون اینکه سر راه کاربر قرار بگیرد؟

۵٫ چگونه تبلیغات را طوری قرار دهم تا وب سایت زیبا و جذاب بنظر برسد؟

مکان های مشخصی در صفحه از دیگر بخش ها در جلب توجه موفق ترند. این نقشه حرارتی در پایین، ایده آل ترین موقعیت ها را هنگام طرح بندی صفحه نشان میدهد. رنگ ها از نارنجی تیره (قوی ترین عملکرد) تا زرد روشن (ضعیف ترین عملکرد) نمایانگر فضای مناسب برای تبلیغات در صفحه وب سایت هستند. تبلیغات نزدیک محتوای اصلی و منو (فهرست های راهنما) بهتر عمل می کنند زیرا توجه کاربران در این ناحیه ها بیشتر متمرکز شده است. باوجود اینکه این نقشه حرارتی به عنوان راهنمای موقعیت بسیار مفید است. هنگام تصمیم گیری برای مکان تبلیغات ما به شدت توصیه می کنیم اول کاربرانتان را درنظر بگیرید. درباره رفتار کاربر در صفحات مختلف فکر کنید تا ببینید در صفحه تان چه چیزی برای آنها مفیدتر است و کدام فضاها بیشتر در معرض دید آنها قرار دارد. درنتیجه شما بهترین مکان برای تبلیغات را پیدا خواهید کرد و البته ممکن است مکان پیداشده همان جایی نباشد که همیشه انتظار داشتید. برای مثال در صفحاتی که کاربران معمولا روی خواندن مقاله ها تمرکز میکنند، اگر تبلیغات مستقیما بعد از پایان محتوای مقاله قرار بگیرد تمایل به اقدام توسط کاربر بسیار بیشتر میشود. این تقریبا مثل این میماند که کاربر وقتی مقاله را میخواند از خود میپرسد “بعد از آن چه کاری میتوانم انجام دهم؟” دقیقا هدف تبلیغات همین است که به کاربر بگوید میتواند این سوال او را پاسخ دهد.

به عبارتی در طراحی سایت حرفه ای تعیین مکان مناسب برای تبلیغات به طوری که برای مخاطبانتان آزار دهنده نباشد خیلی اهمیت دارد.

 

Nexar Web Design

طراحی خلاقانه دموی وبسایت شما به صورت رایگان و در ۷ روز

اگر به دنبال طراحی وب سایت جدید هستید، ما پیشنهادی برای شما داریم که سخت می توانید آن را رد کنید.

ما یک دمو خلاقانه از وب سایت جدیدتان طراحی می کنیم، قبل از عقد قرارداد یا پرداخت هرگونه پرداختی.

اگر شما طراحی ما را دوست داشتید و مایل بودید با یکدیگر کار کنیم، آن وقت همکاری ما آغاز می گردد.

در غیر این صورت تنها حقوق استفاده از طراحی انجام شده برای Nexar محفوظ خواهد بود.

بیشتر بدانید