روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت – ویرایش ۲۰۱۷
روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت – ویرایش ۲۰۱۷
به کرات دیده شده ست که اولین چالشی که کسب و کارهای نو پا با آن روبرو هستند کمبود بازدید کننده و ترافیک وب سایت است. شما با خواندن روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت میتوانید ترافیک سایت مطلوبی داشته باشید. زمانی که شما بر روی سایت ترافیکی نداشته باشید، نمیتوانید هیچ تحلیلی بر روی وب سایت و بازدیدکنندگانتان داشته باشید. در این صورت تعیین بودجه و روش برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، برای افزایش بازدیدکننده ریسک بسیار بالایی خواهد داشت.
یکی از روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت٬ افزایش بازدید سایت درگوگل و تعامل بیشتر با مشتریان می باشد و در طراحی یک وب سایت حرفه ای حائز اهمیت است.
حال شما در یک چرخه گیر افتاده اید! قبل از اینکه کمپین افزایش ترافیک سایتتان را راه اندازی کنید نیاز دارید که روند فروش محصولاتتان را آزمایش و تحلیل کنید. ولی در صورتی که ترافیک نداشته باشید چگونه میتوانید به تحلیل بپردازید؟
در این مقاله ما قصد داریم ۸ مرحله را به شما معرفی کنیم که روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت را به شما آمورش می دهد و به شما نشان می دهد:
– چطور پیش از راه اندازی و گسترش یک کمپین افزایش ترافیک، برای تست اجزای کلیدی روند فروشتون که شامل: فرم ها یا عبارات انگیزشی یا ترغیب کننده برای خرید کالا، فرم سفارش، ناوبار (کلید های راهنما)، نوع و روش پیشنهاداتتون- یک ترافیک ارزان و فوری بگیرید.
– چطور اطمینان داشته باشید که هر المان از فرایند فروشتون بهینه سازی شده و برای ایجاد یک ترافیک حداکثری که نتیجه آن افزایش فروش است مناسب می باشد.
– تاثیرگذارترین استراتژی برای جذب سریع هزاران هزار خریدار برای وب سایتتون و …
– راز قراردادن تمام کمپین ترافیکی خودتون به صورت کاملا اتوماتیک
این روش ها به بالا بردن بازدید سایت در گوگل کمک شایانی خواهد کرد در واقع روش هایست که افزایش بازدید وبلاگ به صورت رایگان را برای شما شرح می دهد.
بنابراین اگر در حال حاضر سایت شما هیچ ترافیکی ندارد شما خواهید توانست اجزای کلیدی فرآیند فروشتون رو تست کنید— خیلی زود ازحالا تا دو هفته بعد شما میتوانید کمپین ترافیک خودتون رو کامل گسترش دهید. به موارد زیر دقت کنید که به شما روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت را جهت ساخت وب سایت آموزش می دهد.
قدم اول: برای آزمایش سریع وب سایتتون ترافیک بگیرید.
زمانیکه درمورد آزمایش سایت با صاحبان کسب و کار اینترنتی نوپا صحبت میکنم به سوالات مشابه برمیخورم:
۱-چطور سایتمو آزمایش کنم
۲- چه آزمایشی باید روی سایتم انجام بدم؟
ممکنه اطلاع داشته باشید که موارد نامحدودی برای آزمایش سایتتون وجود دارد که به افزایش فروشتان کمک شایانی می کند . مجموعه نامحدودی از تغییرات که نرخ تغییر بازدید کننده رو به خریدار افزایش می دهد .در واقع طراحی سایت شما منوط به این آزمایشات می باشد.
اما به راستی چه چیزی مورد نیاز است وقتی میخواهید طراحی وبسایت را شروع کنید و آن را آزمایش کنید؟ پیش از راه اندازی و گسترش کمپین ترافیک سایتتون بر روی چه المان ها و فاکتور هایی می بایست تمرکز کنید؟
• هدایت و کنترل سایت، شما میتوانید پی ببرید که چه تعداد کلیک برای خرید لازم است. به طور ایده آل باید کمتر از ۳ تا لازم باشد.
موارد بالا، چهار جنبه مهم در پروسه فروش شما میباشد که قبل از اینکه وارد ترافیک شوید، نیاز به بررسی دارند که در ساخت وب سایت شما اهمیت بسزایی دارد. بعد از آن یکبار شما فروش را گسترش داده اید و ترافیک پایداری را خواهید داشت و میتوانید بخش های دیگر سایتتان را بررسی کنید.
البته همه این بحث هایی که در قالب سایت جدید بالا آمده، به واسطه یک سوال است:
چطور میتوانید بدون ترافیک آن را تست کنید؟ اگر فقط قصد شروع کردن دارید، فرصت های خوبی دارید وقتی هنوز سایتتان ترافیک زیادی ندارد.
جواب ساده است. ترافیک را از موتورهای جستجوی PPC بخرید. موتورهای جستجوی Pay-per-click همیشه بیشمار هستند. اینها به شما این اجازه را میدهند که برای موقعیت Top ranking تحت کلمات کلیدی انتخابیتان بالا بیایید. هر بازدید کننده ای کلمات کلیدی ای را که شما پیشنهاد داده اید، را جستجو میکند و سپس وارد سایت شما میشود. شما هزینه کلمات کلیدی که میخواهید با سرچ این کلمات ترافیکتان بیشتر شود را پرداخت میکنید. قیمتها به طور نمونه از ۵ سنت تا چندین دلار به ازای هر کلیک برای کلمات کلیدی عمومی دسته بندی میشوند. که یکی از مناسب ترین روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت به حساب می آید.
یک حجم عظیمی از موتورهای جستجوی PPC موجود است، اما ۲ مدل از بهترین های آنها که برای شروع استفاده میشود، عبارتند از:
• Yahoo Search Marketing
• MIVA
توسط موتورهای جستجوی PPC، ارزان و ساده و فوری میتوانید کلمات کلیدی را بررسی کنید. نه تنها این مسئله صادق می باشد بلکه پیشنهاد برای افزایش ترافیک در موتورهای جستجوی PPC میتواند به سایت شما کمک کند تا در موتورهای جستجوی دیگر هم رتبه بگیرید. و خود میتواند یکی از روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت محسوب شود.
از ابزار انتخابی کلمات کلیدی مثل Google’s AdWords Keyword Tool استفاده کنید. کلمات کلیدی مشخص شده ای که بیشترین ترافیک را برای حداقل هزینه به ازای هر کلیک جذب کند.
بعد از اینکه تست کردید و سایتتان را بالا بردید، با یک مقدار محدود خرید ترافیک، این را زمانی انجام دهید که میخواهید در یک مقیاس بزرگتر برای سایتتان ترافیک ایجاد کنید. اما چگونه از یک حجم ترافیک کم به سمت حجم عظیمی از ترافیک برویم؟
این مسئله جز مهم ترین روش های افزابش بازدیدکنندگان سایت می باشد.
قدم دوم: به سرعت، ترافیک ارزانی را با تبلیغ PPC بدست آورید:
قبلا یکبار سایتتان را برای ترافیک محدود PPC امتحان کردید. سریعترین راه برای صعود ترافیک سایتتان این است که فضای PPC را در یک مقیاس بزرگتر گسترده کنید. بدیهی است که باید با Yahoo Search Marketing و Findwhat شروع کنید به عنوان یک نام برده. اما حال، بعضی از موتورهای PPC را بررسی میکنیم:
• Kanoodle
• Enhance Interactive
• LookSmart
همچنین زمان زیادی برای شروع با Google Adword میباشد. با Google Adword ترافیک های سریعتر را بدون معطلی میگیرید چون به زودی با توجه به کلمات کلیدی پول بدست میاورید و از آنجا به بعد، تبلیغات شما است که بالا میرود و برای شما پول سازی میکند. که با استفاده از روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت میتوانید ترافیک زیادی در سایت خود داشته باشید.
قدم سوم: از موتورهای جستجو مثل گوگل ترافیک رایگان بگیرید:
حال زمان آن رسیده است که به سراغ موتورهای جستجوی اصلی و راهنما بروید مثل گوگل و یاهو که میتوانند مرجع بزرگی برای ترافیک آزاد سایت شما باشند. این امر باعث ورود شما به فضای رقابتی نسبت به کلمات کلیدی پرکاربرد می شود که خود یک ترفند افزایش بازدید در وب سایت شما می باشد.
اولین گام برای بهتر شدن در رنک سایتتون معرفی سایت خودتان است. به عبارت دیگر شما موظفید که بازدیدکنندگان را با جزئیات سایتتان آشنا کنید. شما میخواهید مطمئن شوید که Spiders( برنامه های اتوماتیکی که در سایت های فهرست شده وب برای موتورهای جستجو میخرند) سایتتان را پیدا میکنند و آن را در نتایج جستجو قرار میدهند.
زمانیکه Spider ها سایت ها و صفحاتی که ایندکس نشدند را شناسایی میکنند٬ ممکن است سایت شما برای بالا آوردن در لیست جستجو و ترافیک بهتر دو یا سه هفته و یا شاید دو سال طول بکشد.
موتورهای هوشمند، پروسه متفاوتی برای واگذاری سایت دارد و از دستورالعمل هایشان تبعیت میکنند. برای مثال هزینه ای برای ورود سایت شما به لیست دایرکتوری یاهو وجود دارد اما در گوگل احتیاجی به هزینه نیست.
حال یک نکته: اگر وب سایتتان را به همان شکل که آنها میگویند (به لحاظ فنی) بهینه سازی کنید، شانستان را برای قرارگیری در صفحه اول جستجو افزایش می دهید.
برای ثبت سایتتان در موتورهای جستجوگر قوی تر که هر کدام دستورالعمل های مختص خودشان را دارند میتوانید از لینک های زیر به آنها دسترسی پیدا کنید:
• For Google, go to www.google.com/addurl/?continue=/addurl
• For Yahoo Directory, go to http://docs.yahoo.com/info/suggest/
• For Yahoo! Search, go to http://submit.search.yahoo.com
• For MSN, go to http://search.msn.com/docs/submit.aspx
• For AOL, submit your site to the Open Directory Project, which uses ODP data. Here’s the link: http://dmoz.org/add.html
قدم چهارم: از محتویات رایگان برای بدست آوردن ترافیک بالا جدا خودداری کنید:
هر چقدر از روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت بهره ببرید اما محتوای رایگان و کپی شده استفاده کنید به ضرر ترافیک سایتتان می باشد و اصلا در گوگل بالا نمی آیید!
یک استراتژی قوی وجود دارد که شما میتوانید حتی با ۲-۳ مقاله ارزشمند ترافیک ساییتان را بالا ببرید.
به عنوان مثال شما مقاله ای درباره خودتان و سایتتان و فعالیتتان مینویسید و در سایتی منتشر میکنید و در آخر لینک به سایت خودتان میدهیدکه این، خود مهمترین قسمت کار شما است( یک لینک برای سایتتان)
سایتهایی بیابید که علاقه مند در زمینه کاری شما و مقالات شما می باشند٬ لذا صاحبان این وب سایت ها عموما علاقه مند هستندکه وب سایتشون رو هر روز به روز کنند شما میتوانید به آنها ایمیل بزنید و به آنها پیشنهاد دهید که اگر از مقالات شما خوششون می آید این مقالات را در سایتشون قرار بدهند و سپس به سایت شما لینک دهند این امر سبب می شود ترافیک سایتتون بالا رود.
به هیچ عنوان از سایت هایی که مقالات رایگان تولید میکنند برای بالابردن ترافیک سایتشون در وب سایت خودتان استفاده نکنید به این دو سایت توجه کنید:
• www.ezinearticles.com
• www.freesticky.com
مقاله شما به صورت اتوماتیک در دسترس هزاران وب سایت قرار میگیرد و تمام کاری که باید انجام دهید این است که فقط مقاله درست ارائه دهید. فراموش نکنید که برای افزایش بازدید وبلاگ این مقاله کمکی زیادی خواهد کرد. لازم به ذکر است. روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت به شما کمک میکند تا بهتر در گوگل دیده شوید.
به خاطر مقالات قدرتمندی که ساخته اید اصلا متعجب نشوید اگر از طرف یک سایت یا مجله معتبر که مرتبط با موضوع سایت شماست با شما تماس بگیرند.
یکی از مهم ترین روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت تعامل زیاد با بازدیدکنندگان سایتتان است.
قدم پنجم: روش تبلیغاتی دهان به دهان با استفاده از روش Viral marketing ( تجارت ویروسی) که یه ترفند افزایش بازدید مهم محسوب می شود:
تعریف ساده، Viral marketing راهی است برای شما تا پیامتان را مانند ویروس پخش کنید. شما با مردمی مواجه میشوید که اطلاعات سایتتان را با دیگران به اشتراک میگذارند و این نوعی روش تبلیغاتی دهان به دهان است که شما به کار برده اید. زیرا برای تبلیغات کاری، مادامی که شما شروع به تبلیغات میکنید با سرعت زیادی این تبلیغات به صورت ویروسی بین مردم پخش خواهد شد.
به عنوان مثال سایت Hotmail.com را بررسی کنید. این سایت از روش Viral marketing استفاده کرده و در پایین هر هات میلی که شما دریافت میکنید ، یک پیام خطی وجود دارد:
« با عضویت در سایت http://www.hotmail.com . میتوانید یک ایمیل امن و رایگان داشته باشید.»
فکر میکنید چه مدت زمان نیاز است تا بتوان در هات میل یک متن اضافه به پایین هر صفحه ایمیل٬ برای جذب کاربران ایجاد کرد؟ مدت زمان خیلی کم اما تاثیر زیادی بر روی کار شما دارد. به عقیده و تجربه من، بیشتر از ۳۵% همه کاربرانی که از ایمیل استفاده میکنند، دارای حساب هات میل هستند.
شما به سادگی، این استراتژی را میتوانید ۲ برابر کنید با انجام عبارت “pass it on link” که در پایان هر خبرنامه وجود دارد، عبارت ساده ای است که بسیار استفاده می شود:
« اگر از مقاله لذت برده اید، لطفا آن را برای دوستانتان بفرستید»
با درخواست فوروارد متن خبرنامتون توسط بازدیدکنندگان سایتتون در واقع از روش Viral marketing برای بالابردن ترافیک سایتتان استفاده کردید.
و دیگر اینکه چطور میتوان از Viral marketing برای کارتان استفاده کنید؟ تعدادی از موارد ساده را که از روش های افزایش بازدید کنندگان سایت بهره می برد٬ بررسی میکنیم:
• از مقالات رایگان دوری کنید که شامل لینک “pass it on” هستند
•یک سرویس رایگان برای محصولتون قرار بدهید و دکمه اشتراک گذاری برای این محصول قرار بدهید.
• مطلبی روی سایتتان انتشار دهید و یک فضای رقابتی بین کسانی که بتوانند به بقیه دوستانشان اطلاع دهند ایجاد کنید
• افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یا سیستم همکاری در فروش ایجاد کنید.
حال میبینید که دیگر حتی به روش هات میل که همان Viral marketing نیاز ندارید و شما میتوانید بازدیدکنندگانتان را برای اشتراک گذاری مطالبتون ترغیب کنید.
قدم ششم: لینک های رایگان از سایتهای ترافیک بالا دریافت کنید:
اینکه از سایت های پربازدید بخواهید لینک سایت شما را در سایتشون قرار بدهند کار نسبتا ساده ای است اما دائما سبب افزایش ترافیک سایت شما میشود. اگر سایت شما یک لینک ویژه در یک سایت پرترافیک دارد، این بدین معناست که توجه به سایت شما برای بازدید آن بیشتر شده است و لذا این خود مزیتی برای سایت شما میباشد. که در ساخت وب سایت حرفه ای شما بسیار کمک می کند. و از مطلوب ترین روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت به حساب می آید.
ابتدا این استراتژی ساده به نظر می رسد اما شما باید یک روش استاندارد برای دریافت این لینکها داشته باشید. چند روش ساده را بررسی می کنیم:
•کلمات کلیدی سایتتان را در گوگل جستجو کنید در واقع به همان شکل که کاربران در گوگل سرچ میکنند این کار را انجام دهید.
• سایت هایی که براساس کلمات کلیدی که شما سرچ میکنید جز ده سایت برتر گوگل هستند را بررسی نموده و نکات مهم برتری آنها را یادداشت کنید.
• از Alexa Toolbar، LinkPopularity و یا Technorati استفاده کنید تا به این مساله پی ببرید که چه سایتهای دیگری وجود دارند که لینک هستند و چه سایتهای دیگری نیز به آنها لینک شده اند و اینکه چه مقدار ترافیک دریافت میکنند و حال اطلاعات تماس آنها را جستجو کنید
• قبل از تماس گرفتن، مطمئن شوید که آدرس URL صحیح سایت را میشناسید( آدرسی از محل ایجاد لینک شما، نام مالک سایت، تاریخ آخرین بازدیدتان از سایت و یک شرح مختصر از محتویات سایت)
وقتیکه برای تماس گرفتن با مالکین این سایتها آماده شدید و درخواست لینک دادید، یک ایمیل شخصی بنویسید. مطمئن شوید که ایمیلتان شامل موارد مثبت درباره سایتتان، اطلاعات درباره خودتان و سایتتان، اینکه چه مزیتی دارد اگر به سایت شما لینک بدهد و همچنین ایمیل شما داری اطلاعات تماس باشد.
شما میخواهید درخواستتان کامل و حرفه ای باشد. اگر میتوانید یک بحث تشویقی برای اینکه چه سود و منفعتی برای هر دو طرف دارد، حاضر کنید. بهترین حالت برای اتصال شما به آنها همین میباشد و اگر واقعا مشتاقید که در سایت آنها لینک داشته باشید، باید یک حالتی را ایجاد کنید که آنها هم قادر هستند تا در سایت شما لینک داشته باشند. داشتن سرمایه لازم میتواند کار شما را با ارزشتر کند.
وقتی بعضی از کارآفرینان که سایتی از خود دارند از شما درخواست میکنند تا لینکی در سایت شما داشته باشند، نصیحت من این است که با آنها وارد مذاکره شوید که این خود به برای افزایش ترافیک سایتتان موثر است و از یکی دیگر از روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت به شمار می رود.
قدم هفتم: از یک Email marketing برای جذب بازدیدکنندگان همیشگی خود استفاده کنید:
دریافت تعداد زیادی ترافیک برای سایتتان کار نسبتا سختی است اما اگر شما اطلاعات تماس را جمع آوری نکنید( نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان)، شما فقط چند کلیک ساده در سایت خود خواهید داشت و در واقع مشتریان واقعی خود را از دست میدهید. اگر بازدید کنندگان بدون خرید از محصول شما، سایت را ترک کنند، این امکان وجود داره که دیگر آنها به سایت شما برنگردند و شما دیگر مطلقا آنها را پیدا نخواهید کرد.
شما باید از همان روز اول شروع به جمع آوری اطلاعات بازدید کنندگان کنید. سپس به آنها پیامی بفرستید که درباره سایتتان هر ایده ای که دارند بیان کنند و هم شما را دنبال کنند. نیاز به چند ایده مناسب برای ایمیلی که شما برای جذب آنها می فرستید، دارید؟ پس شما میتوانید از اطلاعاتی که دسته بندی شده و جمع آوری شده و در فضای اینترنت هست استفاده کنید مثلا:
• بطور ماهانه یا هفتگی، خبرنامه هایی که شامل هزاران نکته و اطلاعات هستند
• گزارشات رایگان برای سوالات رایج مردم که درباره محصولتان میپرسند
• پیشنهادات برای تولید محصول ساده و یا حرفه ای که قبلا شما به آنها پیشنهاد داده اید
• محصول امتحانی رایگان که پتانسیل مشتریان را نشان میدهد
• یک پیشنهاد ویژه برای یک محصول که کم هزینه یا قویتر از بقیه محصولات باشد
پیگیری آدرس های ایمیل که جمع کرده اید، مدیریت ایمیلها و پنل ایمیل، بسیار ساده و سریع است. شما میتوانید یک پیامی را با عنوان “autoresponders” ایجاد کنید که پتانسیل مشتریان را به صورت اتوماتیک دریافت میکند.
این امر سبب می شود بدون هیچ استرس و فشاری به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشید. یکی از روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت که قدیمی و موثر است همین Email marketing است.
این یک پروسه ساده است برای اینکه شما بتوانید به صورت خود مختار این کار را انجام دهید.
نتایج پایانی:
بدیهی است که تعداد زیادی از اطلاعات را پیرامون این مقاله پوشش دادیم. حال من فکر میکنم که توانسته ام توضیحات مفیدی بدهم. قبل از اینکه شما وارد این استراتژی شوید، نیاز به مطالعه بیشتر و تحقیقات بیشتر دارید تا به طور عمیق آن را درک کنید. این موضوعاتی که من مطرح کردم فقط موضوعات ساده ای بودند که شما در درجه اول به آن ها نیاز دارید.
قبل از خاتمه دادن به این مقاله مایلم آخرین نکته را بیان کنم: بیشترین تجربه ای که من در این چند سال داشته ام این بود که تمامی صاحبان سایت های پر بازدید از یک یا دو استراتژی به خوبی پیروی کردند. بنابراین احساس نکنید که لازم است در تمام موارد حرفه ای شوید. روی روش های خودتون متمرکز شوید و حرفه ای شوید چون ممکن است همه آن مواردی که برای افزایش ترافیکتان و فروشتان نیاز دارید، باشد.
و در آخر این مقاله به شما بهترین روش های افزایش بازدیدکنندگان سایت در گوگل را آموزش می دهد.
پاسخ دهید
طراحی خلاقانه دموی وبسایت شما به صورت رایگان و در ۷ روز
اگر به دنبال طراحی وب سایت جدید هستید، ما پیشنهادی برای شما داریم که سخت می توانید آن را رد کنید.
ما یک دمو خلاقانه از وب سایت جدیدتان طراحی می کنیم، قبل از عقد قرارداد یا پرداخت هرگونه پرداختی.
اگر شما طراحی ما را دوست داشتید و مایل بودید با یکدیگر کار کنیم، آن وقت همکاری ما آغاز می گردد.
در غیر این صورت تنها حقوق استفاده از طراحی انجام شده برای Nexar محفوظ خواهد بود.